Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Sto statków powietrznych dla Indonezji

Lotnictwo wojskowe, 03 stycznia 2013

Indonezja otrzyma w najbliższych 2-3 latach ponad 100 samolotów i śmigłowców wojskowych. Całość zamówień obejmuje ponad 150 statków powietrznych. Obecnie w służbie pozostaje ich nieco ponad 250 egz.

Indonezja otrzyma w najbliższych 2-3 latach ponad 100 samolotów i śmigłowców wojskowych. Całość zamówień obejmuje ponad 150 statków powietrznych. Obecnie w służbie pozostaje ich nieco ponad 250 egz.

Informacja ta została podana wczoraj przez dowódcę indonezyjskich wojsk lotniczych (TNI AU), marszałka lotnictwa Ida Bagusa Putu Dunię. W czasie uroczystości na terenie dowództwa podległego mu rodzaju sił zbrojnych omawiał on m.in. realizację planu modernizacji na lata 2010-2014. Podano w tym kontekście liczbę 102 statków powietrznych, które w najbliższym czasie zostaną dostarczone wojsku.

Wśród wymienionych przez marszałka typów znalazły się m.in. myśliwce wielozadaniowe F-16 (24 używane F-16A dla Indonezji, 2011-02-20), które będą przekazywane Dżakarcie począwszy od 2014. Indonezyjski wojskowy nie wspomniał natomiast o 6 Su-30MK2, których pierwsze egzemplarze – według informacji sprzed roku – powinny pojawić się jeszcze w 2013 (Dodatkowe Su-30MK2 dla Indonezji, 2012-01-11). Na br. zaplanowano także rozpoczęcie dostaw 16 południowokoreańskich odrzutowców szkolenia zaawansowanego T-50 (Indonezja kupiła T-50, 2011-05-27).

Trwa natomiast przekazywanie partii 7 lekkich KAI KT-1 oraz 16 Embraerów Super Tucano (Indonezyjskie Super Tucano, 2012-08-07). Nie jest pewny status 18 niemieckie Grob G 120TP. Pierwsze z nich miały dotrzeć do Indonezji jeszcze w 2012, jednak prawdopodobnie program zanotował opóźnienie.

Dżakarta otrzymała też m.in. pierwszą parę z 9 transportowych C295 (C295 dla Indonezji, 2012-09-20) i oczekuje na 3 mniejsze CN-235. Kupiła także 4 używane C-130H (w Australii) oraz nieokreśloną, choć na pewno niewielką liczbę nieprodukowanych już Boeingów 737-500 w wersji VIP. Indonezja do 2014 powinna otrzymać przynajmniej część z ok. 20 zamówionych śmigłowców: Bell 412EP, Eurocopter AS 332 i EC775. Wzmocnieniu, poprzez doposażenie w nowe stacje radiolokacyjne, ulegnie wojskowy system wczesnego ostrzegania.

Część z wymienionych statków powietrznych zostanie zmontowana lub doposażona przez Państwową Indonezyjską Korporacją Aerokosmiczną – PT Dirgantara Indonesia (PTDI). Tak jest m.in. w przypadku EC725 czy C295. PTDI jest także producentem mniejszych CN-235, a w przyszłości także NC212 (NC212 już wkrótce, 2012-11-09).

Z PTDI związany jest także duży kontrakt na nowe, opracowywane z Republiką Korei myśliwce K/F-X. Dżakarta zobowiązała się do zakupu 50 tych samolotów, które mają być produkowane po 2020 (KF-X z Indonezją, 2010-06-08).

Wysokie tempo dostaw statków powietrznych dla TNI AU związane jest nie tylko z generacyjną wymianą sprzętu, ale przede wszystkim z rozpoczęciem wyścigu zbrojeń w tym regionie świata na tle agresywnej polityki ChRL. Zaogniające się spory terytorialne na wodach Morza Południowochińskiego (Zaostrza się sytuacja na Morzu Południowochińskim, 2012-12-06) wymaga inwestycji przede wszystkim w wojska lotnicze i marynarkę wojenną.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.