Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Francja wspiera koalicję przeciw PI

Lotnictwo wojskowe, 17 września 2014

Do koalicji zwalczającej Państwo Islamskie dołączyła Francja.

Para francuskich Rafale wyposażonych w zasobniki rozpoznawcze Reco NG

Przedwczoraj para Rafale ze składu Armee de l’Air (wojsk lotniczych Francji), wyposażonych w zasobniki Reco NG, wystartowała z Base Aerienne 104 Al Dhafra, leżącej w Abu Zabi, do misji rozpoznawczej nad terytorium Iraku. Według oficjalnej informacji została ona wykonana w uzgodnieniu z władzami Iraku i sojusznikami stacjonującymi w regionie.

Reco NG jest urządzeniem przeznaczonym do transmisji danych w czasie zbliżonym do rzeczywistego. Zasobnik zapewnia interoperacyjność z wojskami lądowymi dzięki łączności z systemami ISTAR (wywiadu, obserwacji, namierzania celów i rozpoznania), stanowiąc kluczowy element wymiany danych rozpoznania strategicznego / taktycznego.

Czujnikiem przeznaczonym do rejestrowania obrazów z dużej i średniej wysokości jest dwuzakresowa kamera Thales DB-STARS (NIR/MWIR), umieszczona w przedniej, obrotowej części zasobnika, umożliwiająca stałą obserwację celu niezależnie od manewrów wykonywanych przez samolot. Czujnikiem do obserwacji taktycznej z małej wysokości jest cyfrowy skaner podczerwieni Super VIGIL, umieszczony w tylnej części zasobnika.

Kluczową własnością Reco NG jest zdolność do utrzymywania stałego połączenia z siecią czujników ISTAR przy pomocy kodowanego cyfrowego łącza danych, o przepustowości ponad 100 Mb/s, pozwalającego na wysyłanie obrazów do stacji naziemnych leżących w odległości do 350 km. Łącze jest dwukierunkowe, dzięki czemu pilot samolotu może także pobierać dane dotyczących wykonywanych misji.

Do bazy Al Dhafra wysłano także tankowiec C-135FR / Zdjęcia: MO Francji

W celu przeprowadzenia rozpoznania taktycznego Rafale z zasobnikiem porusza się na wysokości do 90 m, z prędkością 920 – 1100 km/h.  Rozpoznanie strategiczne polega na wykonywaniu lotów na wysokości 15 240 – 18 290 m, w odległości kilkuset km od celu. Według producenta Reco NG umożliwia identyfikację celu z odległości 100-150 km.

Przy starcie Rafale obecny był m.in. minister obrony Francji Jean-Yves Le Drian, kóry wcześniej odbył podróż do Iraku. W najbliższych dniach francuskie samoloty mają wykonać kolejne misje rozpoznawcze. Ich celem będzie zdobycie jak największej ilości informacji na temat działalności grup bojowników Państwa Islamskiego (Australia dołącza do bombardowań PI, 2014-09-14).

Pierwsza grupa Francuzów przybyła do BA 104 Al Dhafra 13 września. Na pokładzie transportowca A400M Atlas z BA 123 Orleans Bricy do Abu Zabi przyleciało 40 specjalistów i wyposażenie do analizy danych rozpoznawczych. Następnego dnia dołączył do nich tankowiec C135FR z BA 125 Istres.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.