Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Premiera KC-390

Lotnictwo wojskowe, 22 października 2014

Embraer zaprezentował transportowiec KC-390. Pierwszym odbiorcą samolotów tego typu będą brazylijskie wojska lotnicze.

Oblot pierwszego KC-390 zaplanowany jest przed końcem br. / Zdjęcie: Embraer

Ceremonia prezentacji pierwszego przedseryjnego KC-390 miała miejsce wczoraj, w zakładach Embraera w Gavião Peixoto. W uroczystości wzięli udział minister obrony Brazylii, Celso Amorim, dowódca Força Aérea Brasileira (FAB, wojsk lotniczych Brazylii) generał Juniti Saito oraz delegacje i przedstawiciele z ponad 30 krajów.

Zaprezentowany wczoraj KC-390 jest jednym z dwóch samolotów przedseryjnych, które zostaną użyte do prób naziemnych, w locie i certyfikacyjnych. Oblot pierwszego transportowca ma nastąpić przed końcem br.

W pierwszej kolejności KC-390 trafiać będą do jednostek FAB. Brazylijczycy planują używanie ich nie tylko do transportu ładunków i ludzi, desantowania spadochroniarzy i palet, przetaczania paliwa podczas lotu oraz przewozu rannych i chorych, ale także do zadań poszukiwawczo-ratowniczych i jako samolotów pożarniczych. Od 2016 KC-390 zastąpią w służbie C-130 Hercules, używane obecnie przez 1º/1º Grupo de Transporte i 1º Grupo de Transporte de Tropa, stacjonujące w Rio de Janeiro. Samoloty będą także operowały z lotnisk leżących na terenie Amazonii.

FAB zobowiązały się na razie do nabycia 28 KC-390, napędzanych silnikami International Aero Engines V2500-E5 (Certyfikat dla V2500-E5, 2014-08-29). Kolejne 32 samoloty mają trafić do wojsk lotniczych Argentyny, Chile, Czech, Kolumbii i Portugalii. Embraer szacuje, że zapotrzebowanie rynku na nowe brazylijskie transportowce do 2025 wyniesie 140-210 samolotów (30% rynku dla KC-390, 2013-11-05). Cena jednostkowa KC-390 wynosić ma ok. 70 mln USD (233 mln zł).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra