Airbus, jeden z dwóch największych producentów dużych samolotów pasażerskich, zdobył podczas tegorocznego Paris Air Show zamówienia wartości 68,7 mld USD. Linie lotnicze zakupiły 466 statków powietrznych europejskiego przedsiębiorstwa.
Podpisane na Le Bourget umowy obejmują porozumienia dotyczące 225 samolotów, wartości 29,4 mld USD oraz potwierdzone zamówienia na 241 samolotów, wartych 39,3 mld USD.
Statki powietrzne z rodziny A320, w liczbie 371, których łączna wartość to ok. 37,8 mld USD, zostały zakupione przez 6 klientów. Największy kontrakt, dotyczący 135 samolotów zawarły linie easyJet (Paris Air Show 2013: Airbusy A320 dla easyJet, 2013-06-18). Inni nabywcy to Lufthansa (100 samolotów), Hong Kong Aviation Capital (60), ILFC (50), Spirit (20) i Syphax Airlines z Tunezji (3) – pierwszy nabywca A320neo z Afryki.
Kolejnym szeroko zamawianym typem był A350XWB, którego prototyp, oblatany 14 czerwca (Airbus A350XWB oblatany, 2013-06-14), niestety nie pojawił się na paryskim lotnisku, mimo że 19 czerwca wykonał drugi lot. Podczas Paris Air Show 4 linie lotnicze zamówiły 69 samolotów tego typu, za sumę 21,4 mld USD. Były to Air France-KLM (25 A350-900), Singapore Airlines (30 dodatkowych A350-900), United Airlines (10 kolejnych A350-1000) oraz Sri Lankan Airlines (4 A350-900 I 6 A330-300).
Airbus zdobył także najbardziej prestiżowe zamówienie na A380, największy samolot pasażerski świata (Dwa A380 nad Sydney, 2013-03-31, A380 nr 100, 2013-03-14). Doric Lease Corp. zakupiło 20 statków powietrznych tego typu, wartych 8 mld USD. Oznacza to, że obecnie A380 będą dostępne nawet dla mniej zamożnych linii lotniczych, za pośrednictwem leasingodawców.