Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa Bella w Tajlandii

Lotnictwo wojskowe, 18 listopada 2014

Wczoraj w godzinach wieczornych rozbił się śmigłowiec transportowy Bell 212 wojsk lądowych Tajlandii. Śmierć poniosło 9 osób.

We wczorajszej katastrofie Bella 212 zginęło 9 osób, w tym generał Songphol Thongjeen, zastępca dowódcy 3. Armii, odpowiedzialnej za ochronę północnej i północno-zachodniej części kraju. Dowództwo tego związku taktycznego postanowiło zawiesić loty pozostałych eksploatowanych śmigłowców transportowych, w tym 3 Belli 212 i 5 UH-1H Iroquois / Zdjęcie: Bangkok Post

Wojskowy Bell 212 rozbił się na terenie północnej prowincji Phayao. Na jego pokładzie znajdowało się 9 osób, w tym generał Songphol Thongjeen, mianowany niedawno zastępcą dowódcy północnego okręgu wojskowego z siedzibą w Phitsanulok. Przyczyny wypadku nie są znane. Zbada je specjalna komisja wojskowa.

Pierwsze komentarze tajskiej prasy sugerują, że do wypadku doszło wskutek niekorzystnych warunków atmosferycznych lub usterki technicznej. Zdatność do lotu wiropłatów tajskich sił zbrojnych pozostawia wiele do życzenia i od lat pozostaje bolączką regionalnych dowództw wojskowych. Loty śmigłowców Bell 212 zostały czasowo zawieszone w 2011, gdy w ciągu tygodnia rozbiły się trzy statki powietrzne, zabijając 17 osób (Katastrofa Bella 212 po UH-60 i UH-1, 2011-07-27).

Zły stan techniczny jest jednym z powodów, dla których dowództwo tajskich wojsk lądowych postanowiło wymienić flotę śmigłowców transportowych. Miejsce najbardziej wyeksploatowanych Belli 212 zajmie wkrótce co najmniej 15 UH-72A Lakota (Kolejne Lakoty dla Tajlandii, 2014-09-30).

Tajlandia będzie pierwszym zagranicznym nabywcą tego typu. Śmigłowce będą używane przede wszystkim do transportu żołnierzy i zaopatrzenia. W razie potrzeby będą też wspierać ogniem jednostki lądowe. Na zakup nowych wiropłatów zdecydowały się też ostatnio inne rodzaje tajskich sił zbrojnych. Marynarka wojenna i wojska lotnicze Tajlandii nabędą, odpowiednio, 5 wielozadaniowych EC645 T2 i 2 EC725 (Tajlandia kupuje EC645 T2 i EC725, 2014-10-23).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.