Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Tablet do obsługi Typhoona

Lotnictwo wojskowe, 07 lipca 2015

BAE Systems opracowało tablet wspomagający obsługę techniczną samolotu wielozadaniowego Typhoon.

Nowy tablet Panasonic FZ-G1 Toughpad, służący do obsługi technicznej Typhoona jest już dopuszczony do eksploatacji / Zdjęcie: BAE Systems

Inżynierowie z zakładów BAE Systems w Warton opracowali szybszy, bardziej inteligentny i bardziej intuicyjny sposób obsługi technicznej samolotów bojowych. Na potrzeby eksploatowanych przez Royal Air Force (królewskie wojska lotnicze W. Brytanii, Podwójne przechwycenie Brytyjczyków, 2015-06-10) wielozadaniowych Typhoonów stworzono aplikacje, które będą używane w tablecie Panasonic FZ-G1 Toughpad, jako uzupełnienie pokładowego systemu diagnostycznego.

Przed każdym lotem i po jego zakończeniu, układ diagnostyczny zabudowany w samolocie dokonuje samodzielnego sprawdzenia stanu płatowca, zespołu napędowego i instalacji pokładowych, a następnie pokazuje jego wyniki na wskaźniku danych obsługowych, znajdującym się na burcie samolotu. Personel obsługowy analizuje te informacje i przeprowadza serię czynności sprawdzających, równolegle ze sprawdzeniem przed lotem, jakie wykonuje pilot w kabinie Typhoona, aby upewnić się, że samolot jest w stanie zdatnym do lotu.

Dzięki wprowadzeniu tabletów, dane pokazywane na wskaźniku w samolocie są analizowane automatycznie, a obsługa widzi je jako proste, oznaczone odpowiednimi kolorami ikonki, które potwierdzają, że samolot jest zdolny do wykonania danej misji. Podejście takie nie tylko nie tylko skraca czas przygotowania lub odnowienia zdolności samolotu na ziemi, ale zapewnia także informacje w czasie rzeczywistym z wielu różnych misji.

Pierwsze próby nowego urządzenia zostały zakończone w czerwcu. Nowy tablet do obsługi Typhoona jest już dopuszczony do eksploatacji. Kolejnymi krokami mającymi na celu zwiększenie zdolności Typhoona będą integracja radiolokatora z anteną fazowaną Captor E-Scan oraz pocisków powietrze-powietrze Meteor i powietrze-powierzchnia Storm Shadow i Brimstone 2 (Uniwersalna belka uzbrojeniowa dla Typhoona, 2015-06-01).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.