Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Szybkie kutry patrolowe dla Omanu

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 13 lipca 2015

Hiszpańska stocznia Rodman Polyships dostarczy Omanowi pięć szybkich kutrów patrolowych.

Kutry patrolowe proj. Rodman 111 są najdłuższymi okrętami, które zaprojektowała Rodman Polyships / Rysunek: Rodman Polyships

Władze Sułtanatu Omanu zamówiły 5 nowych kutrów patrolowych proj. Rodman 111. Okręty przeznaczone są dla jednostek morskich policji. Zbuduje je i dostarczy hiszpańska stocznia Rodman Polyships. Dostawy zostaną zrealizowane w ciągu 2 lat. Wartość ogłoszonego przed kilkoma dniami porozumienia wynosi 42 mln euro (174 mln zł).

Okręty zostaną wykonane kompozytów zbrojonych włóknem szklanym przesycanych żywicą poliestrową. Będą rozwijały ponad 40 w., a zasięg przekroczy 1110 km. Układ pędny ma składać się z dwóch 16-cylindrowych silników wysokoprężnych i tylu samo pędnic. Okręty będą miały 35,5 m długości. Na pokładzie znajdzie się miejsce dla 15 marynarzy i członków zespołów interwencyjnych.

Służby bezpieczeństwa Omanu odebrały w ostatnich latach wiele nowych okrętów, w tym trzy korwety rakietowe typu Charif (Khareef, Ostatnia Charif przekazana, 2014-05-29) i Al-Seeb (Z 20) – pierwszy pełnomorski okręt patrolowy typu Al-Ofouq (Oman odbiera Al-Seeb, 2015-04-08), zbudowany przez Singapore Technologies (ST) Marine na mocy porozumienia z kwietnia 2012. Jednostki przystosowano m.in. do prowadzenia działań bojowych w strefach przybrzeżnych. Posłużą do ochrony wód morza terytorialnego i wyłącznej strefy ekonomicznej, a także strategicznej infrastruktury brzegowej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra