W ciągu ostatnich dni przeprowadzono próby pobierania paliwa przez samoloty F-35 z dwóch różnych tankowców.
Podczas pierwszej próby, przeprowadzonej nad kalifornijską pustynią, w pobliżu bazy US Air Force Edwards 29 lipca jeden z przedseryjnych samolotów wielozadaniowych F-35A LIghtning II (AF-4, Naziemne próby GAU-22/A, 2015-07-27) pobierał paliwo z tankowca KC-767A Aeronautica Militare (wojsk lotniczych Włoch). W trakcie 25 kontaktów przetoczono prawie 7260 kg nafty, przy użyciu przewodu sztywnego.
Włoski tankowiec był pierwszym zagranicznym samolotem tego typu, który wziął udział w próbach F-35A. Aeronautica Militare mają na stanie 4 KC-767A, które stacjonują w bazie Pratica di Mare, w pobliżu Rzymu (Europejskie tankowce w akcji , 2014-04-14, Typhoony tankują z KC-767A, 2013-04-03). Przeprowadzone tankowanie F-35A było przydatne także dla włoskich lotników. Pierwszy F-35A przeznaczony dla Aeronautica Militare, zaprezentowany w marcu br., zostanie niebawem przebazowany do Luke w USA, gdzie posłuży do szkolenia włoskich pilotów (Pierwszy F-35A dla Włoch, 2015-03-13).
Kilka dni później, 4 sierpnia, zasiadający za sterami innego przedseryjnego F-35B (BF-4, Wstępna zdolność bojowa F-35B, 2015-08-03), pilot doświadczalny US Navy kmdr Tony Wilson przeprowadził pierwszą operację pobierania paliwa od samolotu F/A-18F Super Hornet, z eskadry doświadczalnej VX-23, wyposażonego w podkadłubowy zasobnik z przewodem elastycznym. Próbę zrealizowano nad poligonem Naval Air Warfare Center Aircraft Division w pobliżu bazy Patuxent River.