Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A-10C zostają w służbie?

Lotnictwo wojskowe, 04 grudnia 2014

Kongres USA umieścił w nowym National Defense Authorization Act (NDAA) zapis, który nie pozwoli na wycofanie ze służby samolotów A-10C Thunderbolt II.

Procedowany właśnie NDAA zakłada zatrzymanie 64 A-10C w czynnej służbie i przeniesienie do rezerwy 36 pozostałych / Zdjęcie: USAF

W najnowszym NDAA zawarto klauzulę, która uniemożliwi US Air Force wycofanie ze służby 100 samolotów uderzeniowych A-10C Thunderbolt II. Akt prawny ma być poddany pod obrady do końca tego tygodnia, jednak znane są już zapisy dotyczące tej kwestii.

Ostatnia propozycja USAF dla Kongresu zakładała wycofanie 72 A-10C w 2015. Pozostałe miałyby zakończyć służbę w ciągu następnych 5 lat. Powodem oporu rządu USA przed wycofaniem samolotów tego typu jest niestabilna sytuacja w Iraku, spowodowana przez bojowników Państwa Islamskiego (A-10 przeciwko Państwu Islamskiemu , 2014-11-28). 

Poza wyraźnym zakazem wycofania Thunderboltów II, Kongres USA ma w planie przeznaczenie 350 mln USD (1,05 mld zł) na utrzymanie eksploatowanej floty samolotów tego typu. USAF będą również mogły przesunąć do rezerwy 36 z nich. Samoloty te pozostałyby w macierzystych eskadrach, w stanie zdatności do lotu.

Jednocześnie pozwoliłoby to na przesunięcie części personelu obsługowego, niezbędnego do eksploatacji samolotów wielozadaniowych F-35A Lightning II. USAF planowały przesunięcie do tego zadania ok. 800 osób zajmujących się A-10C, jednak obecnie brakuje aż 1100 wykwalifikowanych członków personelu obsługowego, którzy mogliby zająć się F-35.

Brak odpowiedniej liczby techników oznacza zarazem, że F-35A nie będą gotowe do rozpoczęcia służby w sierpniu 2016 (A-10 kontra F-35, 2014-11-12). W dodatku przeniesienie do rezerwy 36 A-10C nie rozwiąże problemu, ponieważ dzięki temu do dyspozycji USAF będzie tylko ok. 100 osób, które będą mogły być przeniesione do innych zadań.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.