Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Oblot silnika Trent 1000 TEN

Lotnictwo cywilne, 25 marca 2016

Rolls-Royce poinformował o rozpoczęciu prób w locie silnika Trent 1000 TEN.

Zakończenie prób certyfikacyjnych silnika Trent 1000 TEN zaplanowano w połowie br.  / Zdjęcie: Rolls-Royce

Nowy silnik, noszący nazwę Trent 1000 TEN (Thrust, Efficiency and New Technology Ciąg, Skuteczność i Nowe Technologie) został zabudowany pod skrzydłem latającego laboratorium Rolls-Royce’a – Boeinga 747-200 Spirit of Excellence. Pierwszy lot silnika TEN wykonano 22 marca, w Tucson w stanie Arizona.

Modernizacja TEN ma zapewnić zmniejszenie zużycia paliwa przez Trenta 1000 o 2%. Początkowo producent planował, że proces certyfikacji Trenta 1000 TEN zakończy się w 2015, co pozwoliłoby na użycie go do napędu Boeinga 787-8 Dreamliner w 2016, a modelu 787-9 – w 2017.

Jednak obecnie Rolls-Royce poinformował, że TEN uzyska Certyfikat Typu w połowie br. Co za tym idzie, dostawy seryjnych silników rozpoczną się w 2017 (Pierwszy Dreamliner dla Air Europa, 2016-03-16, R-R Trent dla Norwegian, 2016-02-05).

Będą one także dostępne dla Boeinga 787-10, który ma wejść do eksploatacji w 2018. Wersja przeznaczona do napędu największego Dreamlinera ma rozwijać ciąg 346 kN (Projekt szczegółowy największego Dreamlinera, 2015-12-03).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.