Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rekordowy rok Boeinga

Lotnictwo cywilne, 07 stycznia 2015

Amerykański potentat dostarczył w ub. r. 723 duże samoloty komunikacyjne.

W 2014 do linii lotniczych trafiły pierwsze Dreamlinery 787-9. Jednym z ich odbiorców były m.in. Air New Zealand / Zdjęcie: Boeing

Po raz drugi z rzędu Boeing pobił własny rekord w ilości samolotów pasażerskich dostarczonych w ciągu roku. W 2014 użytkownicy odebrali 723 samoloty, wyprodukowane przez koncern z Seattle. W 2013 liczba ta wyniosła 648 samolotów. Jednocześnie Amerykanie zdobyli zamówienia na 1432 kolejne samoloty, wartości 232,7 mld USD (ponad 846 mld zł).

W ub.r. do linii lotniczych trafiło 485 wąskokadłubowych samolotów z rodziny 737. Jednocześnie przekazano 99 szerokokadłubowych Boeingów 777. 2014 stał także pod znakiem rekordowych dostaw najnowszego produktu – Dreamlinera. Producent przekazał 114 samolotów tego typu, w tym pierwsze 787-9 (Pierwszy Dreamliner dla Etihad, 2015-01-02).

Spośród zamówionych statków powietrznych największą popularnością cieszyły się 737 Next-Generation i 737 MAX – przewoźnicy postanowili zakupić ich aż 1104 (Air China kupują Boeingi 737, 2014-12-23, Boeingi 737 Max dla Jetlines , 2014-12-15). Liczba zamówionych 777 i 777X wyniosła 283 (Setny Boeing 777-300ER dla Emirates , 2014-10-30).

Dzięki udanemu 2014 Boeing może pochwalić się zamówieniami na łącznie 5789 dużych samolotów komunikacyjnych. Najwięcej z nich to modele z rodziny 737 – aż 4299. Kolejnym chętnie kupowanym typem jest 787 Dreamliner – linie lotnicze czekają na odbiór 843 samolotów. Nieco mniejszą popularnością cieszą się 777. Amerykanie mają dostarczyć ich jeszcze 564. Stawkę zamykają 767, z liczbą 47 niedostarczonych samolotów i 747, których do przekazania pozostało tylko 36 (Tempo produkcji 747 znów spadnie, 2014-12-10).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.