Boeing zakończył prace nad projektem szczegółowym największego Dreamlinera – modelu 787-10.
Inżynierowie z Seattle zakończyli prace w ramach projektu szczegółowego samolotu pasażerskiego 787-10 Dreamliner. Według oficjalnej relacji dokonano tego 2 tygodnie przed zakładanym terminem.
Niestety, producent nie podał zbyt wielu szczegółów technicznych, ograniczając się do informacji, że największy Dreamliner powstał w wyniku przedłużenia modelu 787-9 o dwie sekcje kadłuba. Dzięki temu ma on być zdolny do przewiezienia 300-330 pasażerów. Obydwie konstrukcje mają mieć 95% wspólnych elementów (Pierwszy Dreamliner we flocie KLM, 2015-11-16).
Maksymalny zasięg 787-10 wynosić ma 11 910 km, co pozwoli mu na obsługę 90% tras na świecie, przeznaczonych dla samolotów dwusilnikowych. Samolot ma się charakteryzować niezwykle niskim zużyciem paliwa, o 10% mniejszym niż konstrukcje produkowane w Tuluzie obecnie i w przyszłości (Oblot A350 dla TAM, 2015-12-02).
Montaż głównych zespołów największego Dreamlinera rozpocznie się w przyszłym roku. Oblot prototypu zaplanowano w 2017. Pierwsze samoloty seryjne trafią do użytkowników w następnym roku.