General Dynamics przeprowadziło pierwsze próby załadunku pojazdów opancerzonych rodziny Ajax do ładowni samolotów transportowych C-17A Globemaster III i A400M Atlas.
Pod koniec maja w bazie RAF Brize Norton na południu Wielkiej Brytanii przeprowadzono pierwszy etap prób załadunku pojazdów opancerzonych rodziny Ajax do ładowni 2 samolotów transportowych Royal Air Force (królewskich wojsk lotniczych Wielkiej Brytanii). Przebieg testów nadzorowali specjaliści z General Dynamics Land Systems UK.
Do prób przygotowano prototypowy wóz w odmianie transportera opancerzonego (Ares). Zbudowano też pełnowymiarowe makiety ładowni samolotów transportowych C-17A Globemaster III i A400M Atlas (7. Atlas dla RAF, 2015-09-16). W kolejnym etapie testów użyte zostaną rzeczywiste transportowce, stacjonujące w bazie RAF Brize Norton.
British Army (wojska lądowe W. Brytanii) pozyskają 589 pojazdów opancerzonych rodziny Ajax, w 6 różnych odmianach, w tym gąsienicowego pojazdu rozpoznawczego (Ajax, 245 egz., Testy uzbrojenia Ajaxa, 2016-04-13), wozu dowodzenia (Athena, 112), transportera opancerzonego służącego m.in. do przewozu żołnierzy z sekcji rozpoznawczej (Ares, 93), wozu rozpoznania inżynieryjnego (Argus, 51), naprawczego (Apollo, 50) i zabezpieczenia technicznego (Atlas, 38).
Nowe wozy opancerzone będą produkowane w zakładach General Dynamics UK, zlokalizowanych w Merthyr Tydfil, ok. 40 km na północ od Cardiff (Otwarto wytwórnię Ajaxów, 2016-03-08), a także w hiszpańskiej Sewilli. Dostawy pojazdów przewidziano na lata 2017-2024.