Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ulepszenia Challengera

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 14 września 2017

Po 9 miesiącach oceny programu Challenger 2 Life Extension Project (LEP), zespół specjalistów określił usprawnienia, które dostarczy brytyjskim czołgistom.

Najważniejszym celem projektu Challenger 2 LEP jest utrzymanie czołgu w służbie do 2035 / Ilustracja: BAE Systems

Simon Jackson z BAE Systems, wyjaśnia: Przygotujemy dla Royal Armoured Corps czołg podstawowy Challenger 2 Mark 2, dopasowany do potrzeb brytyjskich żołnierzy, wyposażony w najnowsze i najlepsze czujniki, system kierowania ogniem i stanowiska pracy załogi. Gdy załoga zajmie miejsca w czołgu, pierwszą rzeczą którą dostrzeże będzie całkowicie nowe stanowisko dowódcy, dostosowane do potrzeb brytyjskich wojsk lądowych. Wszystkie urządzenia, w tym uzbrojenie, układy celownicze, zapewniające świadomość sytuacyjną, służące do zarządzanie walką i układy ochrony pojazdu, będą sterowane i zarządzane z tego jednego, zintegrowanego stanowiska.

Nowoczesna architektura urządzeń elektronicznych i wideo, kluczowa dla wszystkich elementów uzbrojenia i wyposażenia pojazdu, umożliwi dowódcy przydzielanie zadań (np. kierowania czy przekazania danych z dodatkowych czujników i urządzeń) pozostałym członkom załogi. Wyświetlacze używane przez pozostałych czołgistów i ich menu będą bardziej intuicyjne, oferując funkcjonalność taką jak w pojazdach opancerzonych rodziny Ajax, co pozwoli dowódcom na łatwiejsze przesiadanie się między Challengerem 2 i Ajaxem i vice-versa (Układy nawigacji dla Ajaxów, 2016-12-05).

Nowe panele sterowania, najnowsze układy obsługi manualnej i inteligentne płaskie wyświetlacze dadzą czołgistom poczucie eksploatowania dużo nowocześniejszego i znacząco usprawnionego, pojazdu. Nowa wersja Challengera 2 zostanie wyposażona także w usprawnione układy zwiększające przeżywalność i wyższe prawdopodobieństwo trafienia, szybszy system wyboru celów i usprawnione celowniki. Wykorzystanie otwartej architektury pozwoli na łatwiejsze wdrożenie modernizacji w przyszłości i zapewni, że czołg będzie gotowy na otrzymanie dodatkowych usprawnień, takich jak aktywne systemu obrony pojazdu, elektroniczne środki przeciwdziałania, systemy szkoleniowe czy zaawansowane systemy dowodzenia i kierowania.

Challenger 2 będzie też kompatybilny z innymi technologiami, które pojawią się na rynku dopiero w przyszłości. Przyjęcie promowanej przez brytyjski resort obrony koncepcji otwartej architektury pozwoli nowemu czołgowi współdziałać z bezzałogowymi pojazdami i statkami latającymi, czy też, potencjalnie, pojazdami autonomicznymi. Może to oznaczać współdzielenie danych dotyczących świadomości sytuacyjnej, czy koordynację ataku z wykorzystaniem wielu bezzałogowców.

Naszym celem jest zaoferowanie rozwiązania, które w pełni sprosta potrzebom brytyjskiej armii. Chodzi o dostarczenie tego, o co prosi nasze ministerstwo, czyli utrzymanie czołgu w służbie do 2035 w sposób najbardziej efektywny i możliwie najwydajniejszy. Chcemy również dopasować ten czołg do nowych potrzeb, oddając w ręce żołnierzy znacząco lepszy pojazd, który będzie można łatwo modernizować w odniesieniu do nowych wymogów pola walki, za rozsądne kwoty – dodaje Simon Jackson (BAE Systems wesprze Brytyjczyków , 2015-01-26).

Konsorcjum Challenger 2 zaoferuje także pakiety opcjonalne, zwiększające poziom ochrony i skuteczności bojowej pojazdu. Chodzi tu o aktywne systemu obrony pojazdu klasy hard- i soft-kill, pancerz modułowy czy modernizację uzbrojenia.

Projektowaniem Challengera 2 Mark 2 zajmuje się konsorcjum, kierowane przez BAE Systems. Koncern ten, wraz z General Dynamics Land Systems-UK i QinetiQ odpowiada za integrację i projektowanie systemów.   Specjalistyczne technologie dostarczają: General Dynamics Mission Systems International, Leonardo-Finmeccanica (poprzednio Selex ES Ltd), Moog i Safran Electronics (poprzednio Sagem).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.