Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Współpraca Airbusa i EAM

Lotnictwo cywilne, 31 lipca 2018

W najnowszej Globalnej prognozie rynku usług (Global Services Forecast) Airbus szacuje, że w ciągu najbliższych 20 lat na całym świecie pojawi się zapotrzebowanie na 540 tys. nowych pilotów samolotów komunikacyjnych. Pragnąc wnieść swój wkład w zaspokojenie tego popytu, we współpracy z Escuela de Aviacion Mexico (EAM), szkołą pilotażu położoną w pobliżu meksykańskiego ośrodka szkoleniowego spółki Airbus, koncern uruchamia program szkolenia podstawowego pilotów (Airbus Pilot Cadet Training Programme).

Działająca w Mexico City i w Guadalajarze Escuela de Aviacion Mexico (EAM) powstała w 1943 i korzystając z baz w Acapulco, Cuernavacy i Atizapán, szkoli 200 pilotów rocznie. Jej klientami są głównie największe linie lotnicze Meksyku. EAM może pochwalić się największą flotą w kraju i najnowocześniejszymi symulatorami, w tym symulatorem A320, który będzie używany w programie szkoleń Airbusa / Zdjęcie: Airbus

Po ukończeniu szkolenia podstawowego w EAM, uczniowie-piloci będą zdobywać od podstaw kwalifikacje pilotów samolotów rodziny Airbus A320 w Centrum Szkolenia Airbusa w Meksyku (Airbus Mexico Training Centre), realizując program oparty na wymogach Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Ruchu Lotniczego (EASA). Klienci Airbusa będą mieć możliwość oceny wyników uzyskiwanych przez pilotów i rekrutacji tych, którzy posiądą odpowiednie kompetencje, mając pewność, że zostali wyszkoleni zgodnie ze zharmonizowanymi normami międzynarodowymi.

Uczestnicy kursu będą natomiast zyskiwać dzięki udziale w kompleksowym, w pełni zintegrowanym kursie na licencję pilota liniowego ATPL (Airline Transport Pilot Licence), opracowanym na bazie standardów Airbusa i doświadczenia spółki w szkoleniu pilotów. Program Airbus Pilot Cadet Training ma za zadanie przekazać uczestnikom umiejętności i sposób myślenia czyniące z nich pilotów gotowych do zasiądnięcia za sterami samolotu komunikacyjnego – szkolenia są na każdym etapie podporządkowane zdobywaniu i rozwijaniu wszystkich kluczowych umiejętności, którymi musi wyróżniać się dobry pilot.

Gwarancją światowego poziomu kursu, harmonizacji i jakości dydaktycznej jest jego odniesienie do standardów Airbus Flight Training. Airbus oferuje też kurs pośredni, wypełniający lukę w wyszkoleniu między licencją lokalną a licencją EASA. Mogą podejmować go już absolwenci szkół średnich, którzy ukończyli 18 lat i pomyślnie przeszli internetowe oraz miejscowe testy kwalifikacyjne.

Pierwsza grupa kursantów ma rozpocząć przygotowane przez spółkę Airbus szkolenia w styczniu 2019, aby ukończyć je w lipcu 2020. Podobne wspólne przedsięwzięcia będą uruchamiane w najbliższych latach na całym świecie.

Airbus prowadzi działalność szkoleniową od początku swojego istnienia, czyli już przez około 50 lat. Zawsze były to działania kompleksowe i nowatorskie, wykorzystujące typowe dla samolotów koncernu z Tuluzy podobieństwa między wyposażeniem kabin załóg różnych modeli i wyróżniające się ciągłym wprowadzaniem najnowszych rozwiązań technicznych i koncepcji dydaktycznych (np. nacisku na zajęcia praktyczne).

Dysponując globalną, rosnącą siecią ośrodków szkoleniowych, których liczba w ostatnich latach uległa potrojeniu, Airbus zyskał możliwość oferowania swoim klientom kompleksowego pakietu szkoleniowego bliżej ich baz, a tym samym – zwiększania liczby kompetentnych kandydatów, których mogą oni w przyszłości zatrudnić do pilotowania swoich samolotów (A350-900ULR w barwach Singapore Airlines, 2018-07-30, Montaż Airbusów w Malezji?, 2018-07-24, FIA 2018: Airbus na drugim miejscu , 2018-07-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.