Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Zimowa oferta Air France KLM

Lotnictwo cywilne, 24 października 2018

28 października zaczyna obowiązywać zimowy rozkład lotów, który potrwa w tym sezonie do 30 marca 2019. Grupa Air France KLM kontynuuje inwestycje w siatkę połączeń. W porównaniu z ubiegłorocznym sezonem zimowym linie zaoferują 44 nowe trasy, a całkowita liczba oferowanych miejsc wzrośnie o 2,5%. Wzrośnie liczba oferowanych miejsc zarówno na trasach dalekiego zasięgu, jak i w Europie.

/ Ilustracja: Air France KLM

Na jesienno-zimowe wyjazdy linie KLM i Air France wspólnie ze swoją nową marką JOON zaoferują podróżnym 6 nowych tras, które są kontynuacją połączeń zainaugurowanych wiosną i latem 2018. Trzy z nich to loty Air France przez paryskie lotnisko CDG: Seattle (USA), Tajpej (Tajwan) i Nairobi (Kenia), dwa loty JOON również przez Paryż: Fortaleza (Brazylia) i Mahé (Seszele) i jeden nowy lot KLM przez Amsterdam: Fortaleza (Brazylia).

W sezonie zimowym będą kontynuowane loty Air France z Paryża do Seattle (3 razy w tygodniu), zainaugurowane 25 marca 2018. Air France zwiększy częstotliwość lotów w tygodniu do Detroit (do 7 tygodniowo) i Nowego Jorku (do 28 tygodniowo), a KLM zaoferuje dodatkowe loty do Minneapolis (wzrost do 4 tygodniowo). Grupa zwiększy o 10% liczbę miejsc z Europy do Kanady – dotyczy to lotów do Montrealu (13 tygodniowo), Toronto (9 tygodniowo) i Calgary (7 tygodniowo).

Wybrane trasy międzykontynentalne – Kapsztad (RPA), Bombaj (Indie) i Kair (Egipt) – zostały przekazane przez Air France linii-córce JOON (Joon rozbudowuje siatkę połączeń, 2018-10-08). Na pokładach Boeingów 787 będzie można polecieć z Paryża do Bostonu i Detroit (Air France) oraz z Amsterdamu do Toronto, Calgary, Minneapolis, Nowego Jorku, Waszyngtonu, Atlanty, Houston i San Francisco (KLM).

Wzrośnie oferta Air France do Kostaryki z 3 do 4 lotów tygodniowo z Paryża, a KLM zaoferuje tam 3 loty w tygodniu przez Amsterdam. KLM będzie kontynuować połączenie do Cartageny (przez Bogotę) oferując 4 loty tygodniowo przez cały sezon, a w okresie sezonowego szczytu, od grudnia do lutego, 5 lotów – wszystkie na pokładach Dreamlinerów. Inne trasy Air France KLM w Ameryce Południowej obsługiwane przez Dreamlinery to Rio de Janeiro (KLM z Amsterdamu) oraz Panama (Air France z Paryża).

W rejonie Karaibów Grupa zaoferuje trzy razy więcej miejsc pomiędzy Europą a wyspą St. Martin – 5 lotów tygodniowo Air France z Paryża i dodatkowy lot St. Martin – Curaçao wykonywany przez KLM 3 razy w tygodniu.

Nowa trasa Air France Paryż – Tajpej, zainaugurowana latem 2018, również pozostanie w zimowej ofercie (3 loty tygodniowo). JOON będzie kontynuować loty na nowej trasie z Paryża do Bombaju (1 dziennie), a KLM zwiększy liczbę rejsów do tego miasta z Amsterdamu do 4 tygodniowo.

Air France i KLM zaoferują więcej lotów do Japonii, zwiększając pulę miejsc o 8%. Obie linie zwiększa częstotliwość lotów do Osaki (5 i 7 tygodniowo),a do 12 tygodniowo wzrośnie liczba połączeń Air France pomiędzy Paryżem a Tokio-Haneda. Oprócz tego KLM zaoferuje 2 loty tygodniowo do stolicy Sri Lanki – Kolombo, a Air France zwiększy liczbę lotów do 4 tygodniowo między Paryżem a Sajgonem w okresie świąteczno-noworocznym. Grupa będzie oferowała też łącznie do 19 lotów tygodniowo z Europy do Dubaju.

Na pokładach Dreamlinerów polecimy na trasach z Paryża do Guangzhou (Chiny) i Osaki (Japonia) oraz z Amsterdamu do Colombo (Sri Lanka), Bombaju (Indie), Chengdu, Pekinu, Szanghaju, Hangzhou, Xiamen (Chiny) oraz do Osaki (Japonia). Nowe połączenie na trasie Air France z Paryża do Nairobi (Kenia) zainaugurowane latem 2018 zostanie utrzymane w okresie zimowym (3 loty tygodniowo Dreamlinerem). Łącznie oferta Grupy Air France KLM do stolicy Kenii będzie liczyła teraz 10 lotów.

Na trasie z Paryża do Kapsztadu (RPA – 5 razy w tygodniu) i Mahe (Seszele – 3 razy w tygodniu) polecimy na pokładach JOON. Air France zwiększy liczbę lotów do 3 tygodniowo do stolicy Malediwów Male. Obie linie Grupy będą kontynuowały połączenie na wyspę Mauritius – Air France przez Paryż i KLM przez Amsterdam, a JOON będzie kontynuowała nowe połączenie z Paryża do Kairu (1 lot dziennie) zainaugurowane w sezonie letnim, które wcześniej było oferowane przez Air France.

Najważniejsze zmiany w ofercie Grupy w Europie to: kontynuacja połączeń Air France przez Paryż, rozpoczętych wcześniej w tym roku: Bari (Włochy), Katania (Włochy), Cork (Irlandia), Lorient (Francja), Toulon (Francja) i kontynuacja lotów KLM do Växjö (Szwecja) przez Amsterdam, uruchomionych latem 2018. Rejsy, które w tym sezonie będą wykonywane przez JOON (część z nich została przejęta od Air France) przez Paryż to: Budapeszt, Bergen (Norwegia), Rzym, Neapol, Oslo i Stambuł.

Transavia planuje wzrost oferowania o 11,5%. Przewoźnik rozszerzy siatkę połączeń o 18 nowych tras w Europie z wylotem ze swoich portów bazowych na terenie Francji i Holandii. Nowe kierunki to: Kraków (loty z Eindhoven), Nador w Maroko i Lanzarote w Hiszpanii (loty z Rotterdamu), Bejrut w Libanie i Ovda w Izraelu (loty z Amsterdamu), Teneryfa (loty z Groningen), Ateny, Palermo, Rabat w Maroku i Teneryfa (loty z Paryża, lotnisko Orly), Dżerba i Monastir w Tunezji, Casablanca w Maroku, Sewilla, Teneryfa, Tel Awiw i Rzym (loty z Nantes) oraz Dżerba w Tunezji (loty z Lyonu).

W styczniu 2019 Air France rozpoczyna modernizację kabin klasy ekonomicznej i ekonomicznej premium w 15 Airbusach A330. Docelowo wymiana foteli i rewitalizacja wnętrz i produktu pokładowego warta 150 mln euro obejmie całą długodystansową flotę francuskiego przewoźnika i zostanie ukończona do 2020. Jednocześnie w Air France trwa instalacja pokładowego WiFi w A330 i Boeingach 777. Do końca tego roku Internet będzie dostępny już na 30 trasach Air France, a w 2020 w całej flocie.

KLM w styczniu 2019 zakończy wymianę foteli w klasie biznes, co oznacza, że od nowego roku wszystkie samoloty na lotach dalekiego zasięgu zostaną wyposażone fotele rozkładane na płask. Natomiast zmodernizowane kabiny klasy ekonomicznej będą miały samoloty Boeing 777, Boeing 787 i Airbus A330, latające na większości tras międzykontynentalnych (Code-share KLM i Qantas, 2018-10-17, Nowe kabiny Air France , 2018-10-01).

Dla polskiego rynku najważniejszą zmianą było uruchomienie w maju 2018 nowego połączenia Air France z Wrocławia do Paryża. Dodatkowo Transavia rozpoczęła loty z Krakowa do Eindhoven (Transavia ponownie w Krakowie, 2018-10-10), a KLM wraz z początkiem sezonu zimowego zwiększa liczbę miejsc na trasie Kraków – Amsterdam, podstawiając Boeinga 737-700. Pozostałe trasy z/do Polski w sezonie zimowym to: Warszawa-Paryż (do 21 lotów tygodniowo Air France), Warszawa-Amsterdam (21 lotów tygodniowo KLM), Kraków-Amsterdam (21 lotów tygodniowo KLM, w tym jeden rejs dziennie większym samolotem), Gdańsk-Amsterdam (14 lotów tygodniowo KLM) i Katowice-Amsterdam (3 razy tygodniowo Transavia).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.