Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Doskonały koniec roku Embraera

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 21 grudnia 2018

Embraer ogłosił podpisanie umowy z rządem Kiribati i krajowymi liniami lotniczymi Air Kiribati, na zakup 2 samolotów odrzutowych komunikacji regionalnej E190-E2 z prawami zakupu dwóch kolejnych. W razie ich wykorzystania, wartość kontraktu wyniesie 243 mln USD, wg aktualnych cen katalogowych.

Embraer 190-E2 w barwach Air Kiribati / Ilustracja: Embraer

Samoloty zostaną przekazane narodowemu przewoźnikowi Republiki Kiribati w 2019. Obejmujące cztery strefy czasowe i składająca się z ponad 30 wysp, Kiribati jest jedynym krajem na świecie, który leży na wszystkich czterech półkulach.

Serdecznie witamy Air Kiribati w rodzinie Embraera i będziemy ściśle współpracować z tymi liniami, przechodzącymi na E190-E2 w ramach naszego obszernego pakietu usług i wsparcia. Latanie nad Pacyfikiem wymaga wyjątkowego zasięgu i dużej pojemności. Wybór E190-E2 przez Air Kiribati pozwoli liniom zwiększyć częstotliwość lotów i rozbudować siatkę połączeń – powiedział wiceprezes Embraer Commercial Aviation ds. regionu Azji i Pacyfiku Cesar Pereira.

Byliśmy pod wrażeniem, kiedy E190-E2 odwiedził Kiribati w październiku. Mający maksymalny zasięg niemal 5280 km E190-E2 może operować na rozległym obszarze Kiribati, w tym na jednej z najbardziej wymagających tras na Pacyfiku – z Tarawy bezpośrednio na Kiritimati (Wyspę Bożego Narodzenia). Obecnie połączenie wykonywane jest z międzylądowaniem na Fidżi – dodał minister ds. informacji, komunikacji, transportu i rozwoju turystyki rządu Kiribati Willie Tokataake.

Natomiast brazylijskie linie lotnicze Azul sfinalizowały wcześniej ogłoszony kontrakt zakupu 21 E195-E2. List intencyjny w tej sprawie podpisano podczas tegorocznego Farnborough Airshow. Wartość umowy wynosi 1,4 mld USD, w oparciu o aktualne ceny katalogowe. W 2015 Azul zamówiły 30 E195-E2, jako pierwsze linie w świecie. Pierwszy samolot tego modelu zostanie przekazany Brazylijczykom w przyszłym roku (FIA 2018: Łowca Zysków upolował 15 mld USD, 2018-07-20).

Kolejnym przewoźnikiem, który anonsował zamiar zakupu brazylijskich samolotów w Farnborough i ostatecznie go zrealizował, są amerykańskie linie Republic Airways, będące największym na świecie użytkownikiem rodziny E-Jet. Umowa dotycząca nabycia 100 E175 ma wartość 4,69 mld USD. Dostawy samolotów rozpoczną się w 2020. Umowa obejmuje również prawa do zakupu dodatkowych 100 E175, z prawami do zamienienia ich na E175-E2.

To świetny sposób na zakończenie tego bardzo gorączkowego roku dla Embraer. Jak obiecaliśmy w Farnborough, finalizujemy obecnie bardzo ważny kontrakt z Republic Airways na dodatkowe E175, rozwijając nasze długoletnie partnerstwo – stwierdził prezes i dyrektor generalny Embraer Commercial Aviation John Slattery.

Zamówienie to stanowi kolejny znaczący postęp w naszej współpracy z Embraerem. Przewidujemy, że w ciągu najbliższych pięciu lat będziemy mieli do dyspozycji ponad 300 samolotów komunikacji regionalnej – podkreślił prezes i dyrektor generalny Republic Airways Bryan Bedford.

Republic Airways i Embraer nawiązały współpracę w 1999, kiedy jedna z byłych spółek zależnych linii, Chautauqua Airlines, odebrała swojego pierwszego ERJ 145 w barwach Airways Express. Obecnie Republic Airline dysponują flota prawie 190 Embraerów 170/175, które obsługują loty dla American Eagle, Delta Connection i United Express (1500 E-Jetów, 2018-12-19, American zamawiają kolejne E175, 2018-11-06).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.