Produkcja samolotów transportu regionalnego SSJ100 zmalała w 2018 o jedną trzecią w stosunku do 2017 – z 34 do 23. Analitycy oceniają, że główną przyczyną ograniczenia produkcji były problemy z silnikami PowerJet SaM146, napędzającymi te samoloty. Część z silników przeznaczonych do zainstalowania w nowych maszynach musiało trafić do zapasów, jako rezerwowe dla operatorów dostarczonych wcześniej SSJ100.
Z 22 dostarczonych w 2018 SSJ100 osiem trafiło do operatorów za pośrednictwem spółki leasingowej GTLK – po 4 do linii Siewierstal i Azimut. 13 odebrał bez pośredników Aerofłot. Tylko jeden samolot trafił za granicę. To SSJ100 w wersji VIP dostarczony wojskom lotniczym Tajlandii.
Niedobór silników SaM146 wpłynie na produkcję SSJ100 także w tym roku. Producent – GSS – ma 15 zmontowanych dotąd płatowców, które po wyposażeniu w napędy będzie mógł dostarczyć odbiorcom. Jednak plan przewiduje wyprodukowanie w 2019 co najmniej 23 kolejnych płatowców, jak w 2018. Według planów, w 2019 odbiorcy otrzymają co najmniej 30 SSJ100 – o 8 więcej niż w ubiegłym roku.
Na początku 2019 kompania GSS wystąpiła do Rosawiacji o zwiększenie resursu SSJ100. Dla wersji RRJ-95B ma on wynosić 15 tys. cykli lub 25 tys. godzin nalotu (Brussels Airlines rezygnują z Superjetów, 2019-01-09).