Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Brytyjczycy zamawiają ponad 500 Boxerów

Wojska lądowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 07 listopada 2019

Sekretarz Obrony Wielkiej Brytanii, Ben Wallace poinformował o podpisaniu kontraktu pomiędzy resortem obrony a spółką RBLS na dostawę ponad 500 transporterów Boxer. Jego wartość wyniosła niemal 2,8 mld GBP (ok. 13,8 mld zł).

Pierwsze Boxery zaczną trafiać do jednostek British Army w 2023 / MO Wielkiej Brytanii

Pojazdy wybrano w ramach programu MIV (Mechanised Infantry Vehicle). Transportery trafią między innymi do nowo tworzonych brygad uderzeniowych British Army (wojsk lądowych). Wśród zamówionych ponad 500 pojazdów będą transportery piechoty, wozy ewakuacji medycznej, wozy dowodzenia i inne warianty przewidziane do zamontowania  specjalistycznego wyposażenia.

Dyrektor Generalny ds. Obronności, Wyposażenia i Wsparcia (DE&S), Sir Simon Bollom skomentował zawarcie umowy: Są to wspaniałe informacje dla Armii i jestem zaszczycony tym, że możemy kontynuować realizację programu MIV. Patrzymy również w przyszłość kontynuując bliską współpracę z Armią i naszymi partnerami z całego przemysłu, by dostarczać najlepsze wyposażenie i wspierać nasze wojsko.

Nie jest wykluczone, że dojdzie do kolejnych zamówień kto Boxer. Szacowane potrzeby British Army wynoszą nawet 1500 transporterów. Boxery mają zastąpić eksploatowane dotychczas pojazdy MRAP Mastiff PPV. Jeżeli zamówienie zostanie zwiększone, najprawdopodobniej dojdzie do zastąpienia gąsienicowych transporterów Bulldog Mk3, których w służbie znajduje się ponad 800.

Boxery będą produkowane przez RBLS, spółkę joint venture Rheinmetall i BAE Systems Land System. Została ona utworzona w ubiegłym roku w wyniku powrotu Wielkiej Brytanii do programu kto Boxer w ramach OCCAR (Organisation for Joint Armament Cooperation). Za realizację całego programu opowiada niemiecko-holenderskie konsorcjum ARTEC GmbH (Rheinmetall i BAE Systems łączą siły, 2019-01-21).

Tak szybkie podpisanie umowy zaskoczyło obserwatorów. Najbardziej prawdopodobnym powodem tego były zbliżające się wybory parlamentarne w Wielkiej Brytanii, które odbędą się 12 grudnia. Oznacza to, że przez następne tygodnie nie będzie możliwa realizacja tak kosztownych i wymagających przedsięwzięć. Resort obrony uzasadnił podpisanie umowy atrakcyjnymi warunkami finansowymi porozumienia. Wpływ na cenę miała niezwykle korzystna umowa zawarta z przemysłem i OCCAR. Wygasa ona 31 grudnia tego roku, co tłumaczy pośpiech Londynu (Więcej brytyjskich Boxerów?, 2018-07-19).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.