Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Anulowanie zamówień na 441 samolotów

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 08 grudnia 2019

Z raportu Jefferies z 2 grudnia 2019 wynika, że do końca listopada 2019 linie lotnicze anulowały zamówienia na 441 samolotów pasażerskich. To więcej niż rok wcześniej, ale różnica nie jest tak duża, jak można było się spodziewać. W 2018 do końca listopada anulowano bowiem zamówienia na 303 samoloty.

Amerykańskie linie Southwest ogłosiły właśnie, że nie będą uwzględniać w swych rozkładach lotów Boeingów 737 MAX co najmniej do początku marca 2020. Oznacza to anulowanie około 140 lotów dziennie. To już kolejna taka decyzja w ciągu ostatnich miesięcy / Zdjęcie: KING 5 News

Głównym powodem anulowań są problemy z samolotami Boeing 737 MAX. Dwie katastrofy maszyn tego typu, spowodowane błędami w oprogramowaniu, doprowadziły do zakazu lotów wprowadzonego przez nadzory lotnicze USA i wielu innych państw (Uziemienie Boeingów 737 MAX przedłużone, 2019-11-09). Boeing przestał też dostarczać nowe samoloty modelu 737 MAX (Prezes Boeinga odwołany, 2019-10-12). Nie wiadomo, jak długo potrwa jeszcze zakaz i jakie straty poniesie amerykański koncern. Wiadomo jednak, że nie lata 386 Boeingów 737 MAX, które były już eksploatowane przez linie lotnicze.

Z największej liczby samolotów pasażerskich – aż 135, zrezygnowały Jet Airways. Kolejne są Etihad Airways – 42, Republic Airways – 40 i Germania – 25. Boeing Capital, Amedeo i Air Lease Corp. anulowały zamówienia na, odpowiednio, 75, 20 i 18 samolotów. Najwięcej rezygnacji dotyczyło samolotów Boeing 737 MAX – 229. Za nimi uplasowały się Airbusy A320 i A220 – po 45, A350 – 44, Boeingi 787 – 35 oraz Airbusy A380 – 31, A319 – 8 i A321 – 1.

W raporcie Jefferies oszacowano też liczbę samolotów pasażerskich, które w 2019 zostaną wycofane z eksploatacji w liniach lotniczych. Ma ich być ok. 2,5%. Będą to głównie samoloty ponad 20-letnie i używane w krajach rozwijających się.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.