Koncern Leonardo prowadzi próby uzbrojenia śmigłowca pokładowego AW 159 Lynx Wildcat HMA2. W badaniach, zainicjowanych 2 lipca 2019 w zakładach w Yeovil na południowym zachodzie Anglii, bierze udział jeden z wiropłatów ze składu Fleet Air Arm (FAA, lotnictwa królewskiej marynarki wojennej Wielkiej Brytanii), nr takt. ZZ513. Został on wyposażony w nowe skrzydła (ang. Wildcat Weapon Wing), pod którymi można podwiesić kierowane pociski rakietowe. Skrzydła wytwarzają także siłę nośną, równoważącą masę uzbrojenia.
Początkowo Wildcat wykonywał loty bez uzbrojenia, z małą i dużą prędkością oraz na dużej wysokości. Niedawno zakończono etap lotów z uzbrojeniem. Pod skrzydłami można podwiesić maksymalnie 20 pocisków powietrze-powierzchnia Thales LMM (Lightweight Multirole Missile) Martlet lub 4 przeciwokrętowe kierowane pociski rakietowe MBDA Sea Venom / Anti-Navire Léger (ANL). W zależności od potrzeb śmigłowiec może przenosić jeden lub obydwa typy w/w uzbrojenia (LMM dla Royal Navy, 2019-07-17).
Kolejny etapem prób będą strzelania pocisków. Wildcaty z nowym uzbrojeniem mają zgłosić wstępną zdolność bojową jeszcze w tym roku.
Na mocy umowy, podpisanej w 2014, wartości 90 mln GBP, w nowe skrzydła i nowe typy uzbrojenia zostaną wyposażone 24 Wildcaty HMA2 ze składu FAA. Śmigłowce będą stacjonowały na pokładach lotniskowców typu Queen Elizabeth, służąc do zwalczania okrętów podwodnych i jednostek nawodnych (AW159 Wildcat na HMS Queen Elizabeth, 2018-09-12).
Kompletna grupa lotniskowcowa HMS Queen Elizabeth (R08) ma wyruszyć w pierwszą misję w drugiej połowie przyszłego roku. Na pokładzie okrętu mają stacjonować także wielozadaniowe samoloty bojowe F-35B Lightning i śmigłowce wielozadaniowe AW101 Merlin HM2.
Drugi brytyjski lotniskowiec, HMS Prince of Wales (R09) na początku przyszłego roku weźmie udział w kolejnych próbach operowania F-35B z jego pokładu. Po ich zakończeniu i analizie wyników okręt ma osiągnąć gotowość operacyjną.