Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek prób A400M

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 04 września 2009

Rozpoczynają się próby naziemne europejskiego samolotu transportowego A400M. Na razie bez silników...

Prototyp MSN001 wytoczono 2 września z hali montażowej w Sao Paolo pod Sewillą. Próby systemów pokładowych mają potrwać ok. 2 tygodnie. Wcześniej prototyp, wytoczony oficjalnie z hali w czerwcu 2008 (Roll-out A400M), przeszedł badania ciśnieniowe oraz testy systemów nawigacyjnych i łączności.

Po serii prób na prototypie zostaną zamontowane cztery silniki Europrop International TP400-D6 (Pierwszy lot silnika TP400) oraz jednostka pomocnicza. Zainstalowane i zintegrowane zostanie też sterujące nimi oprogramowanie. Jeśli wszystko będzie działać normalnie, oblot powinien odbyć się za kilka miesięcy, jeszcze w 2009.

Program budowy A400M jest realizowany z poważnymi problemami i znacznym opóźnieniem. Okazało się, że prototyp ma znacznie większą masę niż planowano, a tym samym mniejszy udźwig (Krach programu A400M?). Poważnych kłopotów przysporzył też napęd.

Kontrakty z 7 początkowymi klientami były zagrożone, ale do końca 2009 powinny zostać ostatecznie potwierdzone (Prolongata dla A400M). Wartość całego programu wynosi 20 mld USD. Pierwsze dostawy seryjnych samolotów A400M są obecnie planowane na koniec 2012 lub początek 2013 - 3 lata po pierwotnie planowanym terminie.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.