Schiebel, Hanwha Systems i UI Helicopter otrzymały zamówienie południowokoreańskiej Agencji Zamówień Obronnych (DAPA, Defense Acquisition Program Administration) na rozwój i dostawy bezzałogowych wiropłatów S-300 Camcopter. Bsl mają być używane przez południowokoreański resort obrony.
Bsl S-100 Camcopter są już używane przez Daehan-minguk Haegun(marynarkę wojenną Republiki Korei) od ponad 10 lat. Wyposażenie rozpoznawcze ISTAR dla nowych maszyn dostarczy Hanwha Systems. Mają one wejść do uzbrojenia zarówno Daehan-minguk Haegun, jak i Daehanminguk Haebyeongdae(korpusu piechoty morskiej).
Zakup nowych, cięższych bezzałogowców S-300 jest odpowiedzią na zmieniającą się sytuację geopolityczną i rosnące zagrożenie ze strony KRLD. Wynika też z dotychczasowych doświadczeń z eksploatacji mniejszych Camcopterów S-100.
Zamówione przez Koreańczyków bezzałogowce mają długotrwałość lotu do 24 h z ładunkiem 50 kg. Mogą one operować na wysokości do ok. 6400 m i rozwijają prędkość 120 w (222 km/h). Camcopter S-300 ma 4,8 m długości, 1,9 m wysokości i 0,9 m szerokości a jego maksymalna masa startowa to ok. 660 kg, co oznacza, że jest trzykrotnie cięższy od S-100. Ładowność bezzałogowca to maksymalnie 240 kg. Sterowanie Camcopterem S-300 może się odbywać z tej samej stacji kierowania co mniejszych maszyn.
S-300 może przenosić wyposażenie rozpoznawcze do misji ISTAR (w tym głowice optoelektroniczne i radary), a także inne wyposażenie, w tym sonoboje do misji ZOP. Mogą też służyć do transportu ładunków. Możliwe jest dostosowanie bezzałogowca do potrzeb użytkownika dzięki otwartej architekturze systemu (Camcopter w służbie duńskiej marynarki, 2022-05-26, Camcopter S-100 dla Tajlandii, 2022-03-15, Wady południowokoreańskich S-100, 2013-10-24).