Pracownicy Fleet Readiness Center Southeast (FRCSE), zlokalizowanego w bazie lotnictwa US Navy w Jacksonville na Florydzie, rozpoczęli prace mające na celu przedłużenie trwałości użytkowej samolotów T-45C Goshawk (zmodyfikowanych BAE Systems Hawk, przystosowanych do startu i lądowania z lotniskowców).
Dwa pierwsze egzemplarze trafiły do FRCSE 13 miesięcy po tym, gdy US Navy zidentyfikowała takie zapotrzebowanie. Jeden z nich będzie miał wymienione skrzydła, a drugi przejdzie pełen zakres prac modernizacyjnych, obejmujących oprócz kompleksowego przeglądu struktury, także unowocześnienie awioniki i instalacji tlenowej oraz modyfikacje wlotów powietrza do silnika. Proces wcześniejszej wymiany skrzydeł zapewni skrócenie czasu modernizacji w innych placówkach, które mają być zaangażowane w ten proces.
Według dostępnych informacji wymiana skrzydeł zajmuje ok. 4000 rbh, a przegląd naprawczy połączony z modernizacją – ok. 24 000 rbh. Prace w ramach SLEP mają być kontynuowane do 2036.
Obecnie US Navy posiada 193 Goshawków, w 29 różnych konfiguracjach. Pierwotnie zakładano, że T-45 będzie eksploatowany przez około 14 400 h lotu. Następnie okres ten wydłużono do około 19 800 h, co ma umożliwić pozostanie w służbie do 2040-2042. Dowództwo US Navy zakłada, że następca T-45C zostanie wyłoniony w 2027 (Goshawk rozbił się w Teksasie, 2022-08-17, Hipoksja pilotów USN i USMC , 2016-05-10).