Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwszy EC725 Helibras

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 19 lipca 2012

Helibras w Itajuba dostarczył wczoraj pierwszy EC725 - VIP zmontowany na nowej linii produkcyjnej. Brazylia zamówiła łącznie 50 śmigłowców tego typu.

Brazylijska marynarka wojenna i wojska lądowe mają otrzymać po 16  śmigłowców , a wojska lotnicze 18, w tym 2 skonfigurowane do transportu  VIP / Zdjęcia: Helibras

Produkcja EC725 jest częścią umowy zawartej 30 czerwca 2008 przez ministerstwa obrony Brazylii i Francji dotyczącej współpracy Eurocoptera i Helibras. Umowa zakłada, że Brazylia zamówi 50 wielozadaniowych EC725. Będą one produkowane przez Helibras. Wśród zamówionych śmigłowców znalazły się 2 przeznaczone dla specjalnej grupy transportowej (ETG), która zabezpiecza loty prezydenta.

Eurocopter zobowiązał się do transferu technologii, oraz udzielenia pomocy w rozwinięciu potencjału eksportowego przemysłu lotniczego Brazylii. Eurocopter ma też zainwestować 300-400 mln USD w zakład Helibras w Itajuba w stanie Minas Gerais w centralnej Brazylii, aby przygotować go do montażu śmigłowców. Budżetowanie ich produkcji rozpoczęło się w 2009 i ma potrwać do 2016, gdy zostanie dostarczona ostatnia partia 8 E725. Harmonogram dostaw jest następujący: 3, 1, 4, 11, 9, 14 i 8. Dostawy EC725 dla Brazylii zostały tak rozłożone, aby umożliwić eksport śmigłowców tego typu do innych krajów Ameryki Łacińskiej, Afryki i Meksyku, który już zamówił 6 maszyn.

Podczas ceremonii przekazania śmigłowca do ETG minister obrony, Celso Amorim powiedział, że przy ich produkcji jest już zaangażowanych 15 brazylijskich zakładów, a do 2014, zgodnie z umową, 50% części do śmigłowca będzie pochodziło od rodzimych dostawców. - Rolą rządu jest zwiększać potencjał przemysłowy kraju - powiedział minister. Prezes Helibras Eduardo Ferreira Marson zapowiedział w Itajuba montaż cywilnej wersji EC225. Śmigłowiec jest potrzebny Brazylii do transportu w rejonie platform wiertniczych.

Umowa dotycząca EC725 miała mieć wpływ na przygotowywany w 2008 przetarg na zakup 36 myśliwców wielozadaniowych dla wojsk lotniczych. Doszło wtedy do porozumienia prezydentów Sarkozy'ego i da Silvy, którzy już nie zajmują swych stanowisk, a przetarg wciąż nie jest rozstrzygnięty. Dziś o miano faworyta walczą Francja, USA i Szwecja (zobacz: Walka o brazylijski kontrakt, 2012-07-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra