Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Autor: Bartosz Głowacki

W oczekiwaniu na rozpoczęcie dostaw seryjnych egzemplarzy Dreamlinerów, których ostateczne terminy wciąż nie są do końca znane, Boeing od kilku miesięcy przygotowuje bazę szkoleniową dla potrzeb linii lotniczych - przyszłych użytkowników modelu 787. Jeden z ośrodków mieści się w porcie lotniczym Gatwick, 40 km na północ od Londynu.

Najnowsze urządzenie szkoleniowe Boeinga - sześciostopniowy symulator  lotu dla modelu 787, skonstruowany przez Thalesa, znajdujący się w  ośrodku w porcie lotniczym Londyn-Gatwick / Zdjęcie: Bartosz Głowacki

Jim Albaugh, zarządzający Boeing Commercial Airplanes, jest dobrej myśli, jeżeli chodzi o program Dreamlinera. - Obecnie trwają próby w locie Dreamlinera. Wykonujący je piloci są bardzo zadowoleni z możliwości samolotu - twierdzi Jim Albaugh. - Owszem, mamy pewne opóźnienia w programie, ale za 10, 20 lat ludzie nie będą już pamiętać o problemach związanych z rozwojem konstrukcji Dreamlinera, ale będą nim latać, z radością korzystając z nowoczesnego statku powietrznego - dodaje.

Jak przyznają przedstawiciele producenta, w celu dostosowania zakresu szkolenia dla potrzeb nowoczesnego, elektrycznego i kompozytowego Dreamlinera konieczne było opracowanie nowego programu - efektywniejszego, skuteczniejszego i bardziej ekologicznego. Dzięki rozwojowi techniki możliwe było zastosowanie nowych pomocy dydaktycznych - narzędzi komputerowych i urządzeń, zapewniających załogom lotniczym i personelowi naziemnemu szybsze nauczenie się pilotowania i obsługi B787. Z procesu szkolenia całkowicie wyeliminowano pomoce papierowe, oszczędzając w ten sposób wiele drzew. Ekologia polega także na zmniejszeniu zużycia energii elektrycznej przez syntetyczne urządzenia szkoleniowe.

Co roku obydwaj giganci rynku lotniczego - Airbus i Boeing - publikują prognozę dotyczącą liczby samolotów pasażerskich, jaka będzie zakupiona przez użytkowników w ciągu następnych 20 lat. Według szacunków analityków Boeinga w ciągu dwóch dekad na całym świecie zakupionych zostanie 30 900 nowych samoloty pasażerskich, z czego aż 93% stanowić będą konstrukcje wąsko- i szerokokadłubowe (odpowiednio 21 160 i 7100 egzemplarzy). W związku z tym pojawi się także zapotrzebowanie na ludzi, którzy będą umieli je pilotować i obsługiwać. Boeing szacuje, że w latach 2010-2029 linie lotnicze zatrudnią 466 650 nowych pilotów i 596 000 nowych inżynierów i techników. Oczywiście należy jeszcze do nich dodać personel pokładowy, obsługę naziemną w portach i innych ludzi bezpośrednio i pośrednio związanych z rynkiem przewozów pasażerskich.

więcej w numerze


Skrzydlata Polska - 01/2011
Drukuj Góra