Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Boeingi 787 bez ETOPS?

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 28 marca 2013

Wydając zgodę na powrót do lotów Boeingów 787 FAA może ograniczyć ich loty nad dużymi akwenami. To uniemożliwi normalną eksploatację Dreamlinerów m.in. PLL LOT.

Boeing ma nadzieję, że FAA podejmie decyzję o odwieszeniu lotów Dreamlinerów w ciągu kilku tygodni. W poniedziałek 25 marca odbył się nadzorowany przez Agencję lot testowy samolotu ze zmodernizowanymi akumulatorami. Wykorzystano do niego egzemplarz maszyny nieodebrany jeszcze przez PLL LOT / Zdjęcie: Boeing

Boeing pracuje nad modyfikacją systemu zasilania elektrycznego, by uniknąć przypadków przegrzewania i zapłonów akumulatorów litowo-jonowych w samolotach Dreamliner (Dreamlinery ANA uziemione do maja, 2013-02-25). Zmiana konstrukcji baterii ma pozwolić na normalną eksploatację Boeingów 787. Okazuje się jednak, że nawet jeśli FAA (Federal Aviation Administration) zgodzi się na powrót Dreamlinerów do lotów, to zezwolenie może nie obejmować przelotów na dotychczasowych zasadach nad dużymi akwenami, regulowanych przepisami ETOPS (extended operations), obejmujących w szczególności pasażerskie samoloty dwusilnikowe.

Zakaz albo ograniczenie czasu lotów nad oceanami byłby poważnym ciosem dla linii lotniczych używających Boeingów 787 i samego producenta. Do czasu uziemienia Dreamlinerów dozwolona odległość od najbliższego lotniska nie mogła przekraczać 180 minut, co wystarczało do przelotów nad Atlantykiem czy Pacyfikiem. Koncern wnioskował nawet o jej zwiększenie do 330 minut, co miało umożliwić loty nawet nad np. Biegunem Północnym. Teraz nieoficjalnie mówi się o ograniczeniu odległości od najbliższego lotniska do 120 minut. Na podstawie doniesień z Japonii pisze o tym Reuters. Takie ograniczenie zmusiłoby linie lotnicze do zmiany tras na mniej korzystne ekonomicznie.

Straty, które dotąd poniósł Boeing z powodu zawieszenia lotów Dreamlinerów, są szacowane przez analityków na 450 mln USD. Obejmują one m.in. potencjalne odszkodowania dla przewoźników. Jeszcze większe straty ponosi koncern z Chicago z powodu wstrzymania dostaw nowych samolotów tego typu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.