Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Proste rozwiązanie dla 787?

Lotnictwo cywilne, 21 lutego 2013

Według The New York Times, przedstawiciele Boeinga przedstawią jutro rozwiązanie problemu akumulatorów Dreamlinerów. Wprowadzenie dodatkowej izolacji między ogniwami ma zlikwidować ryzyko pożaru i umożliwić powrót do lotów w ciągu 2 miesięcy.

Spalony akumulator Dreamlinera. Zwraca uwagę szczelny montaż ogniw (komórek akumulatora) i zamknięcie ich w niewielkiej skrzyni / Zdjęcie: komonews.com

Wczorajszy The New York Times donosi na podstawie nieoficjalnych informacji, że w piątek przedstawiciele Boeinga przedstawią amerykańskim władzom lotniczym FAA wyniki dotychczasowych badań związanych z przypadkami pożarów litowo-jonowych akumulatorów samolotów modelu 787. Doprowadziły one do uziemienia wszystkich, ok. 50 maszyn wykorzystywanych przez kilka linii lotniczych świata, w tym PLL LOT (Zawiodły zabezpieczenia, 2013-01-25).

Według gazety, specjalistom Boeinga udało się określić warunki, w których może dojść do samozapłonu. Na tej postawie opracowali odpowiednie – ich zdaniem – rozwiązanie. Polega ono na umieszczeniu warstwy izolacyjnej między komórkami akumulatora. Twierdzą, że wyeliminuje to całkowicie ryzyko pożaru i deklarują, że w przypadku uzyskania aprobaty FAA, będą potrzebowali dwóch miesięcy na wprowadzenie zmian i przywrócenie do lotów uziemionej floty Dreamlinerów. Jest to zgodne z terminami, przedstawianymi nieoficjalnie przez koncern na początku lutego br. (Co najmniej kwartał bez Dreamlinerów, 2013-02-12).

Specjaliści zwracają jednak uwagę, że w przypadku Boeingów 787 problem dotyczy nie tylko akumulatorów, ale i całego, bardzo skomplikowanego systemu elektrycznego. Znamienne jest też, że konkurencyjny Airbus zdecydował o rezygnacji z jonowo-litowych akumulatorów w rozwijanym A350 na rzecz mniej wydajnych, ale bardziej bezpiecznych, klasycznych urządzeń niklowo-kadmowych (A350 bez akumulatorów litowo-jonowych, 2013-02-15).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.