Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

5000 h nalotu w ramach misji Atalanta

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 25 lipca 2013

Hiszpański samolot patrolowy P-3 Orion wylatał w ramach unijnej antypirackiej misji Atalanta pięć tysięcy godzin.

Począwszy od minionej soboty P-3 Orion (na zdjęciu) został zastąpiony przez CASA CN-235 wojsk lotniczych Hiszpanii / Zdjęcie: MO Hiszpanii

Symboliczne 5000 h nalotu zostało osiągnięte przez hiszpański P-3 Orion w miniony piątek. Samolot wchodzi w skład wydzielonego pododdziału wojsk lotniczych Hiszpanii, służącego w ramach unijnej misji Atalanta. Hiszpanie stacjonują na stałe na terenie Dżibuti.

Do tej pory hiszpańskie załogi odbyły 676 lotów. W ich trakcie patrolowano północno wschodnie wybrzeża Somalii w celu poszukiwania oznak aktywności grup pirackich oraz rozmieszczonych na omawianym terenie baz.

Hiszpanie rozpoczęli loty z Dżibuti 27 stycznia 2009. Do tej pory pozostają jedynym państwem, które w ramach Atalanty utrzymuje stałą wydzieloną grupę patrolową. Podobne działania, choć z przerwami, realizują też m.in. Portugalia (P-3C Orion) (Ostatni P-3C dla Portugalii, 2012-10-23) i Szwecja (Bombardier Dash 8 Q300 straży wybrzeża). Pododdziały obydwu państw operują z terenu Seszeli.

Warto zaznaczyć, że hiszpański wkład w Atalantę nie ogranicza się jedynie do statków powietrznych. Armada Española od lat wysyła w rejon Rogu Afryki swoje okręty wojenne. W chwili obecnej, w drodze na zachodnie wody Oceanu Indyjskiego znajduje się okręt patrolowy typu Meteoro, BAM Meteoro (P-41) (Meteoro idzie w kierunku Rogu Afryki, 2013-07-17). Od 6 sierpnia przejmie on obowiązki wypełniane dotychczas przez fregatę typu Santa María, SPS Numancia (F83).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.