Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Remont SAS Manthatisi

Marynarka wojenna, 18 września 2013

Kończy się naprawa południowoafrykańskiego OP typu Heroine, SAS Manthatisi (S101). Całkowitą zdolność operacyjną jednostka ma uzyskać jednak dopiero w drugiej połowie 2014.

Południowoafrykańskie jednostki typu Heroine powstały na bazie niemieckiego projektu diesel-elektrycznych OP Typu 209. Zgodnie z przyjętą przez Pretorię strategią ich użytkowania, każdorazowo jeden z okrętów wykonuje zadania, a pozostałe poddawane są remontom i/lub służą do szkolenia przyszłych załóg / Zdjęcie: MO RPA

SAS Manthatisi jest jednym z 3 południowoafrykańskich OP typu Heroine opracowanych na bazie projektu niemieckich jednostek Typ 209. Okręt pozostaje wyłączony ze służby od 2007, kiedy podczas rutynowego przeglądu uszkodzone zostały baterie akumulatorów, uniemożliwiając jego normalne użytkowanie.

Naprawa SAS Manthatisi odbywa się w Simon's Town na południowym zachodzie kraju. Za nadzór nad prowadzonymi pracami odpowiada rządowa agencja zamówień wojskowych Armscor. Koszt przywrócenia OP do służby ma wynieść 3,5 mln USD.

Według przedstawicieli marynarki wojennej RPA, naprawa okrętu ma zakończyć się w październiku. Już w marcu 2014 SAS Manthatisi ma rozpocząć próby morskie. Uważa się, że całkowitą zdolność operacyjną jednostka uzyska w sierpniu tego samego roku.

Przywrócenie SAS Manthatisi do służby ma duże znaczenie dla zdolności operacyjnych South African Navy (marynarki wojennej RPA). Ze względu na brak funduszy oraz wieloletnie zaniedbania, państwo to nie jest w stanie wystawić w linii odpowiedniej liczby okrętów, co odbija się m.in. na poziomie ochrony kontrolowanych przez nie akwenów, przede wszystkim wód terytorialnych oraz wyłącznej strefy ekonomicznej (Słaba kondycja marynarki wojennej RPA, 2013-08-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.