Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Okręty wielozadaniowe dla Marine Nationale

Marynarka wojenna, 09 stycznia 2014

Francuska rządowa agencja zamówień wojskowych, (DGA, Direction Générale de l’Armement) zleciła DCNS i Piriou budowę 3 wielozadaniowych okrętów dla Marine Nationale (marynarki wojennej Francji).

Nowe okręty wielozadaniowe dla Marine Nationale powstaną w ramach programu B2M. Na podstawie zawartego porozumienia, DCNS zostało zobowiązane do świadczenia usług wsparcia technicznego jednostek przez 6 lat od czasu ich wprowadzenia do służby / Rysunek: DCNS

Zlecenie dotyczy jednostek o wyporności około 2300 t. Ich docelowym przeznaczeniem będzie patrolowanie francuskiej wyłącznej strefy ekonomicznej i wód terytorialnych w celu wykrywania i eliminacji przypadków nielegalnej imigracji oraz przemytu towarów i ludzi.

DGA nie przedstawiła zbyt wielu szczegółów technicznych dotyczących nowych okrętów. Wiadomo, że będą rozwijały prędkość 13 w, a czas pozostawania na morzu bez uzupełniania zapasów będzie wynosił 30 dni.

Załogę okrętów stanowić powinno 20 marynarzy i oficerów. Dodatkowo, będą one w stanie wziąć na pokład 20 osób, np. żołnierzy lub policjantów oraz 2 samochody terenowe (4x4) z kompletnym wyposażeniem.

Wartość zlecenia nie została podana do publicznej wiadomości. Niewykluczone, że szczegóły umowy, w tym właśnie koszt budowy okrętów oraz terminarz ich dostaw, zostaną dopiero wynegocjowane między stronami.

Za dostawę okrętów odpowiadać będzie najprawdopodobniej powołana w ostatnich miesiącach spółka joint-venture DCNS i Piriou, Kership (Powstał KERSHIP, 2013-05-21). Pierwszy z producentów będzie odpowiadał za montaż wyposażenia elektronicznego i uzbrojenia, drugi z kolei za projekt i budowę.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.