Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Eurosatory 2014: Modyfikacje GDELS

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 22 czerwca 2014

W Paryżu zaprezentowano zmodyfikowane pojazdy opancerzone osadzone na podwoziach bazowych Piranha III i ASCOD.

Prezentowany w Paryżu ASCOD występował w odmianie transportera opancerzonego, z zamontowanym zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia (zsmu) Lemur, wyposażonym w 12,7-mm wkm Browning M2HB

General Dynamics European Land Systems (GDELS) zaprezentowało na Eurosatory zmodyfikowane pojazdy opancerzone Piranha III+ i ASCOD. W obu przypadkach zmiany konstrukcyjne koncentrowały się przede wszystkim na elementach układu zawieszenia oraz poziomu ochrony balistycznej.

Pierwszy ze zmodyfikowanych pojazdów, to kolejne rozwinięcie konstrukcji 31-tonowych bojowych wozów piechoty ASCOD, używanych przez siły zbrojne Hiszpanii (Pizarro) (Zespoły napędowe dla bwp Pizarro, 2013-10-11) i Austrii (Ulan). W praca rozwojowych, producent wykorzystał doświadczenia nabyte podczas opracowywania 42-tonowej odmiany ASCOD SV, która powstała na potrzeby programu modernizacyjnego wojsk lądowych Wielkiej Brytanii (Scout SV od 2020?, 2012-05-28).

Transporter Piranha III+ otrzymał nowe panele opancerzenia bocznego, co podniosło poziom ochrony balistycznej do standardu większego, niż w wozach Piranha V. Producent jest w trakcie rozmów z kilkoma państwami w Europie, na temat modernizacji używanych przez nie obecnie pojazdów tego typu / Zdjęcia: Remigiusz Wilk

W porównaniu do odmiany bazowej, prezentowany we Francji pojazd, występujący w odmianie transportera opancerzonego, wyposażono w zmodyfikowane zawieszenie i gumowe gąsienice. Producent zdecydował się też na wzmocnienie płyty podłogowej oraz montaż nowych podwieszanych siedzeń dla żołnierzy desantu. Przeprojektowano również samo wnętrze pojazdu, poprawiając jego ergonomiczność. Pozwoliło to na zwiększenie objętości wozu do 12 m3, o dwa metry sześcienne więcej, niż w przypadku odmiany 31-tonowej.

Drugim z wystawianych we Francji pojazdów, był kołowy transporter opancerzony Piranha III+ 8x8. Najważniejszą zmianą zastosowaną przez producenta było dodanie bocznych paneli opancerzenia, dzięki czemu poziom ochrony balistycznej porównywalny jest teraz do znacznie większego 33-tonowego Piranha 5.

Zamontowanie dodatkowego opancerzenia wpłynęło na masę całkowitą pojazdu. W porównaniu do 22,6-tonowej odmiany bazowej, ta zwiększona została o 4,4 t. Nie odbiło się to jednak na osiągach transportera. Dzięki zamontowaniu mocniejszego 520-konnego diesla Caterpillar C13, pojazd rozwija prędkość maksymalną 110 km/h, a jego zasięg przekracza 1000 km.

Przedstawiciele producenta poinformowali o prowadzeniu rozmów z 2-3 państwami zainteresowanymi modernizacją obecnie używanych transporterów do standardu III+. Według nieoficjalnych informacji, chodzi o klientów europejskich w tym prawdopodobnie Irlandię (Protectory dla Irlandii, 2014-01-13), Danię i Belgię.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.