Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Problemy niemieckich Eurofighterów

Lotnictwo wojskowe, 02 października 2014

W tylnej części kadłubów niemieckich Eurofighterów wykryto pęknięcia.

Niemieckie wojska lotnicze maja obecnie na stanie 109 Eurofighterów.  4 z nich stacjonują obecnie w Estonii, wykonując zadania obrony przestrzeni powietrznej państw bałtyckich / Zdjęcie: Luftwaffe

Niemieckie media donoszą o wykryciu pęknięć w tylnej części kadłuba samolotów wielozadaniowych Eurofighter, eksploatowanych przez Luftwaffe (wojska lotnicze). Powodem jest niedokładne wykonanie obróbki wykańczającej otworów, wierconych przez pracowników zakładów BAE Systems. Według producenta, nie ma to żadnego niekorzystnego wpływu na bezpieczeństwo lotów i zdolności operacyjne.

Jednak ponieważ w chwili obecnej nie można przewidzieć, jaki wada będzie miała wpływ na trwałość struktury płatowca, jako dodatkowy środek bezpieczeństwa zalecono zmniejszenie dopuszczalnego nalotu Eurofighterów z 3 tys. h do 1,5 tys. h. Oprócz tego na razie wstrzymano odbiory kolejnych samolotów tego typu. Zostaną one wznowione po zakończeniu dochodzenia w sprawie pęknięć.

Jak donosi portal defense-aerospace, niemiecki resort obrony nie jest zbytnio zaniepokojony tymi doniesieniami. Nalot 1,5 tys. h zostanie uzyskany przez Eurofightery Luftwaffe dopiero w 2018. Planowana pierwotnie trwałość użytkowa samolotu wynosi 3 tys. h. Po przekroczeniu tej wartości będzie stopniowo wydłużana, na podstawie danych z eksploatacji, do 6 tys. h (Droższe niemieckie Eurofightery, 2014-05-03).

Co znamienne, to drugi w ostatnim czasie przypadek problemu związanego z eksploatacją wojskowych statków powietrznych naszych zachodnich sąsiadów (Niemcy uziemili Sea Lynxy, 2014-09-22).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.