Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Próby zbiorników dla Typhoona

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 23 kwietnia 2014

BAE Systems rozpoczęło próby modelu Typhoona ze zbiornikami konforemnymi.

Model Typhoona ze zbiornikami konforemnymi, używany podczas badań aerodynamicznych / Zdjęcie: BAE Systems

W naddźwiękowym tunelu aerodynamicznym w zakładach BAE Systems w Warton rozpoczęto badania modelu samolotu wielozadaniowego Eurofighter Typhoon ze zbiornikami konforemnymi. Próby mają na celu określenie charakterystyk aerodynamicznych samolotu przed wdrożeniem rozwiązania do produkcji seryjnej.

Konforemne zbiorniki paliwa na przejściu skrzydło-kadłub będą opcjonalnym wyposażeniem Eurofighterów wyprodukowanych w ramach 3. transzy (Oblot Typhoona z 3. transzy, 2013-12-09). W tym celu specjalnie zmodyfikowano ich instalację paliwową i zabudowano okucia służące do mocowania w/w zbiorników.

Dzięki zbiornikom konforemnym nie tylko znacząco wzrasta zasięg Typhoona. Na belkach pod skrzydłami i kadłubem, używanymi poprzednio do przenoszenia dodatkowych zbiorników nafty, można podwiesić dodatkowe uzbrojenie, o większej masie – np. pociski manewrujące MBDA Storm Shadow i Taurus Systems KEPD 350 (Pierwszy lot Eurofightera ze Storm Shadow, 2013-11-28, Eurofighter z Taurusami, 2014-01-16). W razie konieczności awaryjnego powrotu do bazy możliwe jest dokonanie awaryjnego zrzutu paliwa ze zbiorników konforemnych i zmniejszenie w ten sposób masy całkowitej samolotu.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.