BAE Systems rozpoczęło próby modelu Typhoona ze zbiornikami konforemnymi.
W naddźwiękowym tunelu aerodynamicznym w zakładach BAE Systems w Warton rozpoczęto badania modelu samolotu wielozadaniowego Eurofighter Typhoon ze zbiornikami konforemnymi. Próby mają na celu określenie charakterystyk aerodynamicznych samolotu przed wdrożeniem rozwiązania do produkcji seryjnej.
Konforemne zbiorniki paliwa na przejściu skrzydło-kadłub będą opcjonalnym wyposażeniem Eurofighterów wyprodukowanych w ramach 3. transzy (Oblot Typhoona z 3. transzy, 2013-12-09). W tym celu specjalnie zmodyfikowano ich instalację paliwową i zabudowano okucia służące do mocowania w/w zbiorników.
Dzięki zbiornikom konforemnym nie tylko znacząco wzrasta zasięg Typhoona. Na belkach pod skrzydłami i kadłubem, używanymi poprzednio do przenoszenia dodatkowych zbiorników nafty, można podwiesić dodatkowe uzbrojenie, o większej masie – np. pociski manewrujące MBDA Storm Shadow i Taurus Systems KEPD 350 (Pierwszy lot Eurofightera ze Storm Shadow, 2013-11-28, Eurofighter z Taurusami, 2014-01-16). W razie konieczności awaryjnego powrotu do bazy możliwe jest dokonanie awaryjnego zrzutu paliwa ze zbiorników konforemnych i zmniejszenie w ten sposób masy całkowitej samolotu.