Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pierwsze Lavi w służbie

Lotnictwo wojskowe, 17 listopada 2014

Wojska lotnicze Izraela wprowadziły do służby pierwsze samoloty szkolenia zaawansowanego Lavi.

Lavi nr boczny 110 jest piątym samolotem tego typu, przyjętym do służby w Hejl HaAvir. Przybył do Izraela prosto z Włoch, 6 listopada

6 listopada w bazie Hatzerim miało miejsce oficjalne wprowadzenie do służby w Hejl HaAvir (izraelskich wojskach lotniczych) nowych samolotów szkolenia zaawansowanego Lavi. Jak, wiadomo pierwsze z nich zostały odebrane latem br. (Pierwsze Lavi dostarczone, 2014-07-10), ale z powodu operacji Protective Edge uroczystość trzeba było opóźnić (Wnioski z Protective Edge, 2014-10-10).

Obecnie Hejl HaAvir dysponują 5 Lavi, które używane są do szkolenia instruktorów. Do stycznia 2015 dołączą do nich 4 kolejne. Wówczas też rozpocznie się pierwszy kurs dla przyszłych pilotów samolotów bojowych.

Lavi zostały zakupione przez rząd Izraela w ramach transakcji wiązanej. Samoloty nabyto bezpośrednio od producenta – koncernu Alenia Aermacchi. Natomiast silniki i niektóre elementy wyposażenia zakupiono z funduszy pomocowych, uzyskanych od USA i przekazano Włochom w celu zabudowania w samolotach. Obsługą statków powietrznych i symulatorów zajmuje się Tor, joint venture IAI i Elbit, które pobiera od Hejl HaAvir opłaty za godziny użytkowania sprzętu.

Wprowadzenie do eksploatacji Lavi pozwoli na wycofanie przestarzałych Ahitów (A-4 Skyhawk) i zmniejszenie ilości godzin nalotu na rzecz szkolenia symulatorowego / Zdjęcia: Shlomo Aloni

Wyposażenie centrum szkolenia obejmuje 2 kompleksowe symulatory taktyczne i 2 trenażery, połączone ze sobą łączem informacyjnym w celu prowadzenia wirtualnych lotów oraz 4 stanowiska przeznaczone do nauki posługiwania się awioniką.

Przeznaczeniem Lavi jest przygotowanie pilotów samolotów wielozadaniowych F-35 (Ministrowie Izraela przeciw F-35, 2014-11-09). Ich wyposażenie umożliwia prowadzenie wirtualnych walk powietrznych 2 na 2, użytkowanie układów samoobrony oraz uzbrojenia precyzyjnego i zasobnika celowniczego Litening.

Pierwszy podstawowy kurs szkoleniowy z użyciem Lavi rozpocznie się w styczniu przyszłego roku i potrwa do czerwca. Jego absolwenci rozpoczną następnie szkolenie przejściowe (od lipca do grudnia 2015). Kolejnym krokiem będzie podstawowe szkolenie operacyjne, trwające od stycznia do czerwca 2016, po zakończeniu którego piloci zostaną przydzieleni do jednostek bojowych.

Dzięki wprowadzeniu do eksploatacji nowych samolotów zmianie ulegnie także system szkolenia. Zamiast 180 lotów, wykonywanych na dwóch typach samolotów: Ahit (A-4 Skyhawk), używanych przez 102. eskadrę Latających Tygrysów z bazy Hatzerim i Netz (F-16A/B), w które wyposażone są eskadry 140. Złote Orły i 116. Obrońcy Południa z bazy Nevatim, obejmie on ok. 100 lotów w kabinie Lavi i ok. 60 lotów w symulatorze.

Na podstawie informacji Shlomo Aloniego


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra