Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Na ratunek AWD

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 10 grudnia 2014

Władze Australii ogłosiły długo wyczekiwany plan naprawczy programu budowy serii niszczycieli przeciwlotniczych typu Hobart.

Program budowy trzech niszczycieli przeciwlotniczych typu Hobart jest opóźniony o 2-3 lata. Koszt produkcji okrętów wzrósł już o co najmniej 600 mln AUD. Według nieoficjalnych szacunków w rzeczywistości budżet przekroczono o 800 mln AUD (2,2 mld zł) / Zdjęcie: ASC

Grupa 60 specjalistów z hiszpańskiej Navantii, lokalnej filii BAE Systems i amerykańskiego Raytheona otrzyma zadanie przygotowania planu naprawczego, który przyspieszy budowę niszczycieli typu Hobart. Okręty powstają w ramach opóźnionego o 2-3 lata programu Air Warfare Destroyer. Jego budżet przekroczono o co najmniej 600 mln AUD (1,6 mld zł).

Zaangażowani przez rząd centralny eksperci będą musieli dokonać kompleksowej analizy i oceny dotychczasowych działań podejmowanych przez konsorcjum AWD Alliance, w skład którego wchodzi rządowa Defence Material Organisation (DMO) i wspomniany Raytheon oraz krytykowana w ostatnich tygodniach przez władze stocznia ASC (Brak wiary w ASC, 2014-11-26). Wnioski grupy eksperckiej zostaną opublikowane latem przyszłego roku. Wówczas władze wdrożą też program naprawczy.

Hiszpańskie przedsiębiorstwo stoczniowe ogłosiło już zamiar wysłania do Australii 17 specjalistów. Hiszpanie zajmą się oceną projektu okrętów, które oparto na fregatach proj. F100 (Álvaro de Bazán) rodzimej marynarki wojennej. BAE Systems będzie odpowiedzialne za ocenę efektywności samego programu budowy niszczycieli. Amerykański Raytheon zostanie z kolei zobowiązany do poprawy systemu zarządzania całym przedsięwzięciem, a zwłaszcza współpracy stoczni ASC z licznymi podwykonawcami i dostawcami.

Przedstawiciele władz w Canberze przyznają otwarcie, że od efektywności realizacji programu naprawczego Hobartów zależeć może dalszy los rodzimego przemysłu stoczniowego. W przypadku kolejnych problemów z terminowością i kosztem budowy okrętów, rząd nie zdecyduje się na włączenie lokalnych producentów w dostawę nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych oraz fregat rakietowych (DCNS otwiera filię w Australii, 2014-11-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra