Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

BAE Systems dokończy Hobarty?

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 31 lipca 2014

Australijskie władze rozważają przekazanie BAE Systems budowy serii trzech niszczycieli przeciwlotniczych.

Przejęcie programu budowy Hobartów, pozwoli BAE Systems na utrzymanie około 1000 miejsc pracy w zakładach w Williamstown / Zdjęcie: AWD

Najbardziej prawdopodobny scenariusz – według australijskiej prasy – zakłada przekazanie odpowiedzialności za budowę Hobartów zakładom BAE Systems w Williamstown na południu kraju. Te są obecnie zaangażowane w budowę i dostawę dla Royal Australian Navy (RAN, Królewskiej Marynarki Wojennej Australii) dwóch okrętów desantowych typu Canberra (HMAS Canberra opóźniona o pół roku, 2014-05-21).

Zakłady w Williamstown przejęłyby projekt od rodzimego Australian Submarine Corporation (ASC), stojącego na czele konsorcjum Air Warfare Destroyer Alliance (AWD) – w skład którego wchodzi też Raytheon Australia oraz rządowa Defence Materiel Organisation (DMO) (Restrukturyzacja AWD, 2014-06-20). AWD nie jest w stanie dotrzymać wyznaczonego terminarza budowy Hobartów, ani tym bardziej przyjętego kosztorysu. Pierwszy z niszczycieli, przyszły HMAS Hobart (DDGH 39), pojawi się w linii w marcu 2016 – dwa lata później, niż pierwotnie planowano. Koszt budowy trzech jednostek tego typu wzrósł już o co najmniej 300 mln AUD (867,8 mln zł), z zakładanych 8,6 mld AUD (23.9 mld zł).

Przyspieszenie budowy Hobartów ma fundamentalne znaczenie dla Canberry. Powstałe opóźnienia i wzrost kosztów projektu, to bowiem nie tylko rysa na wizerunku, ale też poważne zagrożenie dla tempa i efektywności realizacji innych ważnych programów zbrojeniowych RAN, w tym budowy 12 nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych, czy jednostek zaopatrzeniowych.

Oba przedsięwzięcia zostaną najprawdopodobniej zrealizowane przez producentów zagranicznych. Rząd Tony'ego Abbotta wyraża bowiem coraz mniejsze przekonanie do zdolności produkcyjnych rodzimego przemysłu stoczniowego (Australijskie OP z zagranicy?, 2014-07-29, Australijski przetarg bez Australijczyków, 2014-06-09). Wśród możliwych partnerów wymienia się m.in. japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation (OP) oraz południowokoreańskie Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering lub hiszpańską Navantię (okręty zaopatrzeniowe).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.