Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

AWD w opałach

Marynarka wojenna, 18 sierpnia 2014

Minister obrony Australii przekazał kolejne informacje dotyczące problemów budowy 3 niszczycieli przeciwlotniczych typu Hobart.

Pierwszy z niszczycieli przeciwlotniczych typu Hobart pojawi się w linii nie wcześniej niż w marcu 2016 – 15 miesięcy później niż pierwotnie zakładano. Opóźnienia w budowie okrętów oraz przekroczenie ustalonego kosztu przedsięwzięcia zagrażają realizacji wielu innych programów Royal Australian Navy (Królewskiej Marynarki Wojennej Australii), w tym nabycia nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych, których budowa zostanie najprawdopodobniej zlecona producentom zagranicznym / Zdjęcie: AWD Alliance

Według ministra Davida Johnstona, opóźnienia w stosunku do pierwotnego terminarza budowy i dostaw jednostek typu Hobart mogą być w rzeczywistości większe niż oficjalne 15-21 miesięcy (Australijskie zbrojenia pod znakiem zapytania, 2014-06-05). Ponadto uważa się, że koszt budowy niszczycieli, ustalony w 2007 na 8,6 mld AUD (25 mld zł) (niektóre źródła podają wartość 8,5 mld AUD, czyli 24,7 mld zł), został już przekroczony o znacznie więcej, niż podawane kilka miesięcy temu 302 mln AUD (880 mln zł). Lokalne media szacują, że kwota ta może być wyższa o dodatkowe 150 mln AUD (437 mln zł) (Rosną koszty budowy Hobartów, 2014-03-07).

Dodatkowo, minister Johnston zwraca uwagę na niechęć przedstawicieli odpowiedzialnego za budowę Hobartów konsorcjum Air Warfare Destroyer Alliance (AWD), w skład którego wchodzi Australian Submarine Corporation (ASC), Defence Materiel Organisation (DMO) i Raytheon Australia, do przekazywania rządowi szczegółowych i wiarygodnych informacji dotyczących problemów realizacji całego przedsięwzięcia. W powszechnej ocenie to właśnie złe zarządzanie przez AWD oraz brak odpowiedniej kontroli władz centralnych, doprowadziły do obecnej sytuacji.

Starając się wyjść z twarzą z obecnej sytuacji, władze w Canberze rozważają włączenie do programu zewnętrznych managerów i doradców, wywodzących się m.in. z BAE Systems (Restrukturyzacja AWD, 2014-06-20). To właśnie ten producent miałby też przejąć odpowiedzialność za dokończenie budowy Hobartów, przenosząc ich produkcję do własnych zakładów w Williamstown na południu kraju (BAE Systems dokończy Hobarty?, 2014-07-31).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.