Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Navantia na ratunek AWD

Marynarka wojenna, 23 września 2014

Władze Australii zwróciły się do hiszpańskiej Navantii z prośbą o pomoc w kontynuacji budowy serii niszczycieli przeciwlotniczych typu Hobart.

Nie tylko BAE Systems Australia uzależnia pomoc w budowie Hobartów od udziału w innym programie zakupowym RAN. Navantia, która odpowiadała w przeszłości za opracowanie projektu nowych australijskich niszczycieli, ma oferować Canberze pozyskanie nowych fregat opartych na projekcie jednostek typu Álvaro de Bazán, używanych przez rodzimą marynarkę wojenną / Zdjęcie: AWD Alliance

Opóźniony o co najmniej kilkanaście miesięcy program budowy Hobartów, koordynują wchodzące w skład Air Warfare Destroyer Alliance (AWD): Australian Submarine Corporation (ASC), rządowa Defence Materiel Organisation (DMO) i Raytheon Australia. Według Canberry, zła organizacja pracy oraz brak odpowiedniego nadzoru nad budową niszczycieli, doprowadziły do przekroczenia ustalonego na poziomie 8,6 mld AUD (25 mld zł) budżetu przedsięwzięcia o 500 mln AUD (1,4 mld zł) (AWD w opałach, 2014-08-18).

Próbując ratować sytuację, władze Australii zwróciły się do Navantii z prośbą o wysłanie do Adelaide grupy 15 kierowników i inżynierów. Ich zadaniem będzie nadzór nad integracją systemów pokładowych oraz próbami morskimi pierwszego z niszczycieli, przyszłego HMAS Hobart. Okręt powinien wejść do służby wiosną 2016, dwa lata później niż pierwotnie zakładano.

Nie wiadomo, czy włączając w całe przedsięwzięcie Navantię, Canberra zrezygnowała tym samym ze współpracy z BAE Systems Australia. W ostatnich tygodniach lokalna prasa informowała, że właśnie ten producent ma otrzymać zadanie uratowania programu AWD, być może przejmując nawet dokończenie budowy niszczycieli od wspomnianego ASC (BAE Systems dokończy Hobarty?, 2014-07-31).

Przedstawiciele BAE Systems Australia mieli uzależniać jednak swoją pomoc od gwarancji włączenia tego producenta w budowę serii nowych fregat rakietowych, zastępujących w przyszłości jednostki typu Anzac (Nowe systemy łączności Anzaców, 2013-12-02). BAE Systems zamierza zaoferować Royal Australian Navy (RAN, Królewskiej Marynarce Wojennej Australii) zakup okrętów Global Combat Ship (Typ 26), opracowanych pierwotnie z myślą o Royal Navy (Nowi podwykonawcy GCS, 2014-06-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.