Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Drogie Soryu

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, 08 września 2014

Według lokalnej prasy, władze Australii podjęły już decyzję w sprawie zakupu konwencjonalnych okrętów podwodnych opartych na japońskim projekcie Sōryū. Umowa o wartości 20 mld AUD powinna zostać podpisana do końca br.

Australia zamierza pozyskać 10 konwencjonalnych OP opartych na projekcie japońskich Sōryū. Pierwsze z nich powinny pojawić się w linii na początku lat 2020. Rodzimy przemysł stoczniowy zostanie zobowiązany do wsparcia technicznego nowych OP przez cały okres ich eksploatacji, co przynajmniej częściowo zrekompensuje mu straty wynikające z przeniesienia budowy jednostek za granicę / Zdjęcie: US Navy

Zły stan techniczny oraz kończąca się trwałość użytkowa pozostających w służbie od blisko 20 lat OP typu Collins (Obsługa techniczna Collinsów, 2014-08-06), zmusza władze w Canberze do zakupu nowych jednostek tej klasy. Od chwili, gdy zdecydowano się na pozyskanie okrętów od zagranicznego producenta, kosztem rodzimego Australian Submarine Corporation z Adelaide na południu kraju, za faworyta uchodziły japońskie Mitsubishi Heavy Industries i Kawasaki Shipbuilding Corporation, oferujące Australijczykom OP typu Sōryū (Australijskie OP z zagranicy?, 2014-07-29).

Według informacji przekazywanych przez lokalną prasę, Canberra zdecydowała się już na zakup japońskich OP, mimo że oficjalnie w grze wciąż pozostają również inni producenci, w tym europejskie ThyssenKrupp Marine Systems oraz DCNS. Porozumienie w sprawie pozyskania Sōryū ma zostać zawarte do końca br. Koszt nabycia jednostek tego typu powinien wynieść 20 mld AUD (60 mld zł).

Dla porównania, szacowany koszt pozyskania okrętów od rodzimego ASC wyniósłby dwa razy więcej, co wynikałoby m.in. z potrzeby opracowania praktycznie od zera projektu nowych OP. Na niekorzyść australijskiego przemysłu stoczniowego przemawiają też problemy z terminowością oraz kosztami realizacji innych programów zakupowych Royal Australian Navy (RAN, Królewskiej Marynarki Wojennej Australii), w tym budowy 3 niszczycieli przeciwlotniczych typu Hobart (AWD w opałach, 2014-08-18).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.