Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kolejne Mi-171Sz-P dopiero w maju

Lotnictwo wojskowe, 28 kwietnia 2015

Dostawa kolejnej transzy peruwiańskich śmigłowców transportowych Mi-171Sz-P opóźni się o kilka tygodni.

Kolejna transza 7 Mi-171Sz-P jest już gotowa do transportu do Peru. Po dotarciu do odbiorcy, śmigłowce przejdą serię testów i prób odbiorczych. Niezbędne będzie też zgranie załóg lotniczych oraz personelu obsługowego. Mi-171Sz-P z trzeciej transzy powinny rozpocząć służbę latem br. / Zdjęcie: Defensa

Trzecia transza Mi-171Sz-P miała dotrzeć do Peru pod koniec kwietnia (Kolejne Mi-171Sz-P dla Peru, 2015-03-30). Specjalna delegacja wojskowa dokonała już w Rosji wstępnej oceny technicznej wiropłatów. Południowoamerykańskie media informują w ostatnich dniach, powołując się na źródła w resorcie obrony, że dostawa śmigłowców opóźni się o kilka tygodni.

Powodem opóźnień były problemy natury finansowej i urzędniczej, w tym najprawdopodobniej kłopoty z uzyskaniem zgody na transport sprzętu wojskowego do Peru. Trudności miały zostać już jednak przezwyciężone, a dostawa wiropłatów powinna nastąpić w połowie maja. Warto przypomnieć, że zgodnie z pierwotnym terminarzem, śmigłowce miały trafić do Peru dopiero latem br. (Peru zamawia 24 Mi-171, 2013-12-23).

Aviación del Ejército (lotnictwo wojsk lądowych Peru) odbierze ogółem 24 Mi-171Sz-P, płacąc za nie 528 mln USD (1,9 mld zł). Pierwsze wiropłaty trafiły do Peru w dwóch transzach pod koniec 2014 (Kolejna dostawa peruwiańskich Mi-171Sz, 2014-12-29). Ostatnie śmigłowce znajdą się w linii w br.

Peruwiańskie Mi-171Sz-P będą służyć do zwalczania przemytników działających w dolinach rzek Apurímac, Ene i Montano oraz rebeliantów z marksistowskiego ugrupowania Świetlisty Szlak (hiszp. Sendero Luminoso). Będą też służyć do patrolowania Amazonii w ramach rządowego programu Sivan (Sistema de Vigilancia Amazónico y Nacional, Peruwiański program monitorowania Amazonii, 2015-01-21).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra