Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Pierwszy Bell 429 w Polsce

Lotnictwo cywilne, 27 czerwca 2015

Nieujawniony użytkownik odebrał śmigłowiec Bell 429 – pierwszy tego typu wiropłat w Polsce.

Maksymalna masa startowa Bella 429 wynosi 3175 kg, a z ładunkiem na zawiesiu zewnętrznym – 3402 kg. Masa ładunku użytecznego to 1150 kg, a dzięki użyciu zawiesia wzrasta do 1361 kg. Pojemność standardowych zbiorników paliwa wynosi 821 l. Opcjonalnie można zabudować zbiornik dodatkowy, mieszczący 148 l nafty / Zdjęcie: JB Investments

Na lotnisku w podwarszawskim Konstancinie został przekazany polskiemu odbiorcy – nieujawnionemu przedsiębiorstwu z sektora usług – śmigłowiec Bell 429 w wersji korporacyjnej. Jest to pierwszy fabrycznie nowy wiropłat tego typu dostarczony do Polski.

Cieszę się, że Polska jest kolejnym krajem na świecie, w którym będzie użytkowany śmigłowiec Bell 429. Pojawienie się tego modelu na polskich rynku będzie dla nas kolejną okazją do potwierdzenia najwyższej jakości naszej obsługi posprzedażnej. Wierzę, że dzięki swojej unikalnej charakterystyce Bell 429 spotka się z dużym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców, a także klientów z sektora publicznego – powiedział Jakub Hoda, Dyrektor Zarządzający na Europę i Rosję.

Bell 429 projektowany był do zadań ratownictwa medycznego, jednak zdobył popularność także jako śmigłowiec do transportu osób na platformy wiertnicze, korporacyjnego i przekazywania wiadomości (Kolejne Belle dla CCG, 2015-04-13, Medyczny Bell 429 w Rosji, 2014-06-16). Wprawdzie zewnętrznie Bell 429 przypomina model 427, ale w jego konstrukcji zastosowano wiele nowoczesnych technologii i rozwiązań – ma nowy wirnik nośny i czterołopatowe śmigło sterujące, a także awionikę glass cockpit, przystosowaną do lotów w okularowych wzmacniaczach obrazu (NVG). Bell 429 jest certyfikowany do wykonywania lotów IFR z załogą jedno- lub dwuosobową i ma kategorię osiągową A, według wymogów JAR-OPS 3.

Dzięki dwóm silnikom Pratt & Whitney Canada PW207D1, o mocy startowej 545 kW (730 KM) każdy, Bell 429 może rozwinąć prędkość przelotową 278 km/h. Zasięg maksymalny śmigłowca to 761 km. W standardowej wersji model 429 wyposażony jest w płozy. Dostępna jest również wersja z chowanym podwoziem kołowym, oznaczona jako 429WLG (Wheeled Landing Gear, NBAA 2013: Bell 429 z podwoziem kołowym, 2013-10-23), przeznaczona dla przedsiębiorstw zajmujących się transportem VIP-ów. Podwozie kołowe umożliwia operowanie z zatłoczonych portów lotniczych, w których konieczne jest dokołowanie z miejsca lądowania do płaszczyzny postojowej.

Objętość kabiny pasażerskiej wynosi 5,78 m3. Jej podłoga jest całkowicie płaska, dzięki czemu można przewieźć 2 pacjentów na noszach i 2 sanitariuszy, albo 7 pasażerów. Boczne przesuwane drzwi, o szerokości ponad 1,5 m i specjalny system załadunku pozwalają na wyjęcie noszy przez jedną osobę.

Maksymalna masa startowa Bella 429 wynosi 3175 kg, a z ładunkiem na zawiesiu zewnętrznym – 3402 kg. Masa ładunku użytecznego to 1150 kg, a dzięki użyciu zawiesia wzrasta do 1361 kg. Pojemność standardowych zbiorników paliwa wynosi 821 l. Opcjonalnie można zabudować zbiornik dodatkowy, mieszczący 148 l nafty.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.