Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

CCG wybrała Belle 429

Lotnictwo cywilne, 13 maja 2014

Rząd Kanady wybrał Belle 429 jako nowe śmigłowce straży wybrzeża (CCG).

Przedstawiciele rządu w Ottawie i przedsiębiorstwa Bell Helicopter na tle zwycięskiej konstrukcji / Zdjęcie: Rząd Kanady

O decyzji rządu w Ottawie poinformowali opinię publiczną jego członkowie – Gail Shea, Minister Rybołówstwa i Denis Lebel, Minister Transportu. W ramach programu wymiany floty wiropłatów Canadian Coast Guard (straży wybrzeża Kanady) zakupionych zostanie 15 śmigłowców Bell 429 (Belle 429 dla nowojorskiej policji, 2014-02-03).

Koszt zakupu to 172 mln USD (ok. 523 mln zł). Pierwszy Bell 429 zostanie dostarczony w maju 2015. Pozostałe będą przekazywane CCG w tempie jednego miesięcznie. Zastąpią one w służbie przestarzałe MBB Bo 105S.

Wybór Kanadyjczyków jest oczywistym wsparciem miejscowego przemysłu. Belle 429 produkowane są w zakładach w Mirabel w prowincji Quebec. Zakup śmigłowców dla CCG pozwoli na utrzymanie 200 miejsc pracy.

Jednak rywalizujące w konkursie przedsiębiorstwa europejskie – Airbus Helicopters i AgustaWestland już wcześniej wycofały się z przetargu, oskarżając Kanadyjczyków o faworyzowanie rodzimej konstrukcji. Według nich Bell 429 jest śmigłowcem zupełnie innej kategorii niż proponowane przez nie EC145 (Certyfikat EASA dla EC145T2, 2014-04-18) i AW109/AW119 (Heli-Expo 2014: Premiera AW109 Trekker, 2014-02-26), ponieważ jego maksymalna masa startowa przekracza 3175 kg. Rząd Kanady odparł te zarzuty twierdząc, że konkurs był przeprowadzony uczciwie i w sposób przejrzysty.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.