Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kfiry zamiast Mirage?

Lotnictwo wojskowe, 13 stycznia 2014

Argentyna prowadzi z Izraelem negocjacje w sprawie zakupu zmodernizowanych myśliwców Kfir.

Wojska lotnicze Kolumbii dysponują 22 Kfirami, odpowiadającymi konfiguracji Block 60 / Zdjęcie: US Air Force

Jak donosi tygodnik Flight, rząd w Burenos Aires prowadzi rozmowy z przedsiębiorstwem Israel Aerospace Industries w sprawie zakupu 18 myśliwców Kfir Block 60. Oznacza to, że anonsowany wcześniej zakup ex-hiszpańskich Dassault Mirage F1 M/MB przez Fuerza Aérea Argentina (wojska lotnicze Argentyny) nie doszedł do skutku (Argentyna nie jest przekonana do Mirage F1, 2014-01-06).

Jesienią ub. r. reprezentanci IAI informowali, że negocjują nabycie zmodernizowanych Kfirów z przedstawicielami co najmniej 2 krajów. Rynek na tego typu samoloty szacowany był na 2-3 eskadry. Izraelczycy twierdzili, że są w stanie dostarczyć pierwsze myśliwce w ciągu roku po zawarciu porozumienia.

Kfir Block 60 będzie wyposażony w stację radiolokacyjną Elta Systems EL/M-2032 z anteną fazowaną, zdolną do jednoczesnego wykrywania i śledzenia kilkudziesięciu celów, z możliwością automatycznego śledzenia najgroźniejszych z nich i zwalczania kilku przeciwników w tym samym czasie. Pilot ma także do dyspozycji sterownice HOTAS.

Otwarta architektura wyposażenia awionicznego pozwala na zintegrowanie różnych systemów przesyłania danych, zgodnych ze standardami NATO. Z kolei awionika glass-cockpit umożliwia skuteczne zobrazowanie sytuacji taktycznej na podstawie danych z różnych źródeł – w tym pokładowych i zewnętrznych – przy współdziałaniu np. z wyświetlaczem nahełmowym. Producent zapewnia, że cena myśliwców Kfirów Block 60 stanowi zaledwie 1/3 kosztów zakupu nowych samolotów wielozadaniowych 4. generacji (F-16 Block 52, Eurofighter, Rafale, MiG-29). Natomiast koszty obsługi i godziny lotu stanowią zaledwie 25-30% analogicznych kwot, jakie wydaje się w przypadku w/w samolotów.

Obecnie Kfiry znajdują się w wyposażeniu 3 krajów: Ekwadoru, Sri Lanki (Zderzenie Kfirów, 2011-03-01) i Kolumbii. Najnowocześniejsze z nich to samoloty wersji C10/C12 ze składu Fuerza Aérea Colombiana (FAC, wojsk lotniczych Kolumbii, Dostawa Kfirów dla Kolumbii, 2009-06-23). Są one wyposażone w radar Elta EL/M-2032, systemy walki elektronicznej i awionikę glass cockpit, a także przystosowane do przenoszenia kierowanych pocisków rakietowych powietrze-powietrze Python 4 i bomb kierowanych laserowo Griffin. Kolumbia nabyła dla swoich Kfirów zasobniki celownicze Litening i rozpoznawcze RecceLite. Samoloty wyposażono w sondę do tankowania w locie (B767 MMTT odleciał do Kolumbii, 2010-11-04).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.