Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Argentyna nie jest przekonana do Mirage F1

Lotnictwo wojskowe, 06 stycznia 2014

Zapowiadany w ostatnich miesiącach zakup ex-hiszpańskich Dassault Mirage F1 M/MB przez Fuerza Aérea Argentina (wojska lotnicze Argentyny) może zostać anulowany.

Zakup ex-hiszpańskich Dassault Mirage F1 M/MB pozwoliłby Argentyńczykom na wycofanie ze służby niesprawnych AMD Mirage III EA/DA / Zdjęcie: MO Hiszpanii

Przypomnijmy, że w połowie 2013 pojawiły się informacje o zainteresowaniu FAA zakupem ex-hiszpańskich samolotów myśliwskich Dassault Mirage F1 M/MB (Hiszpania wycofuje Mirage F1, 2013-01-23). Argentyńczycy mieliby nabyć 20 samolotów za cenę 170 mln EUR (708,7 mln PLN) (Argentyna zainteresowana hiszpańskimi myśliwcami, 2013-08-05, Argentyna kupiła Mirage F1?, 2013-09-13).

Zakup Mirage F1 stanął jednak ostatnio pod znakiem zapytania. Według przekazów medialnych, dowództwo FAA zaczęło szukać alternatywnego rozwiązania, m.in. w postaci ex-francuskich lub ex-brazylijskich Dassault Mirage 2000 (Brazylia wycofa F-2000, 2013-08-07) lub też izraelskich IAI Kfir.

Oficjalnie żadne decyzje nie zostały dotąd podjęte. Nie wiadomo więc, co jest powodem zmiany tak pozytywnego do niedawna nastawienia FAA do ex-hiszpańskich myśliwców. Nieoficjalnie mówi się, że jedną z przyczyn mógł być zły stan techniczny Mirage F1. Z pewnością za całym zamieszaniem nie stoją względy finansowe, jako że Buenos Aires zapowiedziało już zwiększenie przyszłorocznego budżetu obronnego, m.in. celem zakupu nowych statków powietrznych (Argentyna zwiększa wydatki obronne, 2013-12-04).

Jest jednak oczywistym, że duży wpływ na ewentualne porzucenie planów zakup Mirage F1 będą miały również względy czysto polityczne. Chodzi naturalnie o toczony z Londynem konflikt o kontrolę nad spornymi Falklandami (Falklandy pozostaną brytyjskie, 2013-03-12). W przeszłości Brytyjczycy kilkukrotnie dawali wyraz niezadowolenia z ewentualnej transakcji między Madrytem a Buenos Aires, oskarżając Hiszpanów o brak sojuszniczej postawy, nawiązując do faktu przynależności obu państw do NATO.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.