Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Saab opracuje okręty podwodne

Przemysł zbrojeniowy, Marynarka wojenna, Strategia i polityka, 09 czerwca 2014

Saab otrzymał zlecenie na przeprowadzenie prac koncepcyjnych nad projektem nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych dla marynarki wojennej Szwecji.

W latach 2014-2015, Saab wykona prace koncepcyjne nad projektem oraz ewentualną budową serii nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych dla marynarki wojennej Szwecji / Rysunek: Kockums

Porozumienie o wartości 467 mln SEK (211 mln zł) zostało zawarte z rządową agencją zamówień wojskowych Försvarets Materielverk (FMV). Na jego mocy, w latach 2014-2015, Saab wykona prace koncepcyjne nad projektem oraz ewentualną budową serii nowych konwencjonalnych okrętów podwodnych dla marynarki wojennej Szwecji. W ramach tej samej umowy, koncern zmodernizuje i wydłuży trwałość użytkową obecnie eksploatowanych jednostek typu Gotland (Modernizacja HMS Gotland, 2012-10-09).

Obie strony podpisały też list intencyjny w sprawie budowy i wprowadzenia do służby w latach 2015-2024 nowych jednostek. Stanowiący wstęp do rzeczywistego porozumienia, dokument potwierdza wolę obu stron do opracowania, zakupu środków materiałowych oraz konstrukcji okrętów podwodnych, kosztem 11,2 mld koron (5 mld zł).

Od kilku miesięcy wiadomo było, że to właśnie Saab będzie odpowiedzialny za budowę nowych jednostek dla szwedzkiej marynarki wojennej. Decyzja w tej sprawie to efekt nieudanej współpracy FMV ze stocznią ThyssenKrupp Marine Systems AB (dawniej Kockums AB), kontrolowaną przez niemieckie ThyssenKrupp Marine Systems (TKMS).

Spór z niemieckim właścicielem TKMS AB doprowadził nawet do próby skłonienia go od odsprzedania udziałów w stoczni Saabowi (Kockums AB znów w szwedzkich rękach?, 2014-04-14). Urzędnicy FMV zabrali z kolei z siedziby przedsiębiorstwa dokumentację techniczną okrętów typu A26, na których prawdopodobnie opierać będzie się projekt nowych szwedzkich jednostek (Ciąg dalszy afery z Malmo, 2014-05-20).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra