Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Euronaval 2014: A26 na ostatniej prostej

Marynarka wojenna, 30 października 2014

Prezentowany w Paryżu projekt nowego szwedzkiego konwencjonalnego okrętu podwodnego, A26, wejdzie niebawem do produkcji. Saab rozpoczyna obecnie poszukiwania potencjalnych klientów zagranicznych.

Podstawowym uzbrojeniem szwedzkich OP proj. A26 mają być m.in. opracowywane obecnie przez Saaba nowe lekkie torpedy. Producent deklaruje, że okręty będą też przystosowane do przenoszenia i odpalania pocisków przeciwokrętowych, w tym UGM-84 Harpoon. Istnieje też możliwość ich integracji z pociskami samosterującymi, co zbliży je pod względem oferowanego potencjału operacyjnego do jednostek typu Scorpene francuskiego DCNS oraz Typ 214 niemieckiej grupy ThyssenKrupp / Zdjęcie: Michał Jarocki

Wśród prezentowanych w Paryżu morskich systemów bojowych, znalazł się także model nowego konwencjonalnego OP projektu A26, opracowanego i rozwijanego przez Kockums AB. Przedstawiciele nowego właściciela stoczni z Malmö (Powstaje Saab Kockums, 2014-07-22) deklarują, że prace nad konstrukcją okrętów zostały już praktycznie zakończone. W porównaniu do oryginalnego projektu, nowe jednostki zostaną wyposażone przede wszystkim w zmodyfikowane systemy pokładowe, w tym nowocześniejsze układy obserwacji i analizy otoczenia oraz kierowania ogniem, opracowane przez Saaba.

Szwedzki producent zapowiada, że oczekiwane od lat zlecenie na budowę 2 jednostek proj. A26 dla Svenska Marinen (marynarki wojennej Szwecji) zostanie złożone do połowy przyszłego roku. Prace nad pierwszym z OP mają ruszyć zaraz po podpisaniu umowy z władzami w Sztokholmie. Okręty powinny znaleźć się w linii do 2024. Koszt ich zakupu szacowany jest na około 11 mld SEK (5 mld zł) (Saab opracuje okręty podwodne, 2014-06-09).

Podstawowym uzbrojeniem OP proj. A26 będą m.in. opracowywane przez Saaba od kilku miesięcy nowe lekkie torpedy (Saab opracuje nowe torpedy, 2014-07-02). Pierwszy etap rozwoju konstrukcji ma kosztować szwedzkiego podatnika około 50 mln SEK (22 mln zł). W przyszłym roku producent otrzyma zlecenie na kontynuację prac w ramach 2. etapu programu rozwojowego. Nowe uzbrojenie ma pojawić się w linii w ciągu 5 lat. Poza okrętami podwodnymi, torpedy będą przenoszone też przez jednostki nawodne oraz śmigłowce morskie.

Producent liczy, że w kolejnych latach Svenska Marinen dokupi co najmniej 2 dodatkowe OP proj. A26. Nowe okręty zastąpią w linii eksploatowane od połowy lat 1990. jednostki typu Gotland. Obecnie, przechodzą one przegląd techniczny i modernizację, podnoszącą ich potencjał operacyjny oraz wydłużającą trwałość użytkową (Remont HMS Halland, 2014-09-30).

Poza rodzimą marynarką wojenną, Saab chce zainteresować zakupem A26 także klientów zagranicznych. Szwedzki producent jest w trakcie poszukiwań potencjalnych rynków zbytu oraz prac nad strategią marketingową. Cały proces nadzorowany jest przez władze w Sztokholmie, dysponujące prawami do projektu okrętów.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.