Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

IMDEX Asia 2015: Saab szuka klientów w Azji

Marynarka wojenna, Strategia i polityka, Przemysł zbrojeniowy, 19 maja 2015

Saab skupia uwagę na regionalnych programach wojskowych. Jednocześnie dobiegają końca negocjacje w sprawie zakupu przez Szwecję okrętów podwodnych projektu A26.

Saab stara się zainteresować potencjalnych klientów w Azji zakupem konwencjonalnych okrętów podwodnych proj. A26. Na korzyść szwedzkiej oferty przemawiać uniwersalna, modułowa konstrukcja, która umożliwia dostosowanie jednostki pod względem rozmiarów, potencjału operacyjnego i przenoszonego wyposażenia do wymogów nabywcy / Zdjęcie: Michał Jarocki

Jednym z najważniejszych elementów ekspozycji Saaba na IMDEX Asia jest model konwencjonalnego okrętu podwodnego projektu A26. Przedstawiciele producenta przyznali, że głównym powodem jego wystawienia w Singapurze jest próba zainteresowania państw Azji Południowej i Południowo-Wschodniej zakupem szwedzkich jednostek.

Saab największe nadzieje wiąże obecnie z tajskim programem zbrojeniowym (Kolejna oferta dla Tajlandii, 2015-05-03). Bangkok zamierza rozpisać przetarg na zakup 2-3 konwencjonalnych okrętów podwodnych, przystosowanych do służby na płytkich wodach Zatoki Tajlandzkiej (Tajlandia zwiększa budżet obronny, 2015-05-01). Szwedzi zapewniają, że modułowa budowa A26 pozwala na przystosowanie jednostki do wymagań azjatyckiego użytkownika. Saab gwarantuje Tajom pełną swobodę przy wyborze podstawowego wyposażenia pokładowego, w tym zestawów sonarowych, uzbrojenia i systemów kierowania, urządzeń samoobrony oraz elementów układu pędnego, a także niezwykle wydajnego układu klimatyzacji.

Szwedzki producent śledzi też postępy indyjskiego programu Project-75I. New Delhi chce kupić sześć okrętów podwodnych wyposażonych w układ pędny niezależny od powietrza atmosferycznego (AIP) i zdolnych do przenoszenia i odpalania pocisków manewrujących Brahmos (Indie potwierdzają zainteresowanie Soryu, 2015-03-30, P-75I nie dla MDL, 2015-03-23). W orbicie zainteresowań Saaba jest też zapowiedziany w 2014 przetarg na dostawę jednostek Filipinom (Filipiny zwiększają budżet obronny, 2014-12-27; Filipiny poszukują OP, 2014-12-19).

Szwedzi liczą, że na korzyść przedstawionej przez nich oferty zadziała sprzedaż okrętu podwodnego projektu A26 marynarce wojennej Szwecji (Szwecja kupi A26, 2015-03-19). Sztokholm wydał w marcu zgodę na zakup dwóch takich jednostek. Przedstawiciel Saaba przyznał w rozmowie z RAPORT-wto, że negocjacje ze szwedzką agencją ds. zakupów wojskowych (FMV) zbliżają się do szczęśliwego finału. Umowa może zostać zawarta już latem lub wczesną jesienią. Budowa pierwszej z jednostek powinna rozpocząć się w ciągu najbliższych 12 miesięcy.

Sztokholm ogłosił plan zakupu w najbliższych latach czterech nowych okrętów podwodnych. Jednostki uzupełnią, a następnie zastąpią w linii, obecnie eksploatowane i modernizowane dużym kosztem Gotlandy (Kongsberg doposaży Gotlandy, 2015-01-28). Co ciekawe, szwedzka parlamentarna komisja ds. zakupów wojskowych miała rekomendować w ostatnich tygodniach rządowi centralnemu zwiększenie zamówienia na A26 do co najmniej 5 jednostek. Decyzja w tej sprawie wciąż pozostaje jednak sprawą otwartą.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.