Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ekwador zrezygnował z Dhruvów

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 15 października 2015

Ministerstwo obrony Ekwadoru zerwało porozumienie z Hindustan Aerospace, dostawcą śmigłowców Dhruv.

Ekwador utracił dotąd 4 spośród 7 zakupionych śmigłowców HAL Dhruv. Rząd w Quito zadecydował o wstrzymaniu ich eksploatacji / Zdjęcie: MO Ekwadoru

Fuerza Aérea Ecuatoriana (wojska lotnicze Ekwadoru) zakończyły eksploatację krytykowanych śmigłowców HAL Dhruv. Szef resortu obrony, Fernando Cordero Cueva poinformował wczoraj o rozwiązaniu umowy z producentem wiropłatów – indyjskim Hindustan Aerospace Ltd. (HAL). Azjatyckie przedsiębiorstwo nie skomentowało dotąd decyzji władz w Quito.

W latach 2009-2012 Fuerza Aérea Ecuatoriana odebrały 7 śmigłowców HAL Dhruv (Ekwador kupił 7 śmigłowców Dhruv, 2008-06-29). Quito zapłaciło za nie nieco ponad 45 mln USD (ok. 167 mln zł). Indyjskie wiropłaty wybrano w wyniku międzynarodowego przetargu. Główną zaletą oferty HAL była cena – najniższa spośród wszystkich oferentów. Szybko okazało się, że wybór w oparciu o kryterium cenowe był błędem.

W ciągu zaledwie kilku lat eksploatacji Ekwadorczycy utracili aż 4 śmigłowce HAL Dhruv, w tym jeden przeznaczony do transportu prezydenta (W Ekwadorze rozbił się HAL Dhruv, 2014-02-22). W co najmniej 2 przypadkach przyczyną katastrofy była usterka techniczna. Na początku 2015 Quito zadecydowało o uziemieniu śmigłowców i wszczęciu poszukiwań nowych statków powietrznych (Ekwador znalazł następcę HAL Dhruv, 2015-02-06; Ekwador uziemił Dhruvy, 2015-02-02).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.