Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

A400M (chwilowo) wznawia loty

Lotnictwo wojskowe, 14 maja 2015

Jeden z przedseryjnych A400M wykonał lot próbny. Seryjne samoloty tego typu nadal pozostają uziemione.

Przedseryjny A400M Grizlly (MSN4) wykonał pierwszy lot po katastrofie. Mimo tego nadal  obowiązuje zakaz operowania samolotów seryjnych / Zdjęcie: Airbus Defence and Space

Minister obrony Hiszpanii Pedro Morenés stwierdził w wywiadzie udzielonym hiszpańskiej rozgłośni radiowej Onda Cero, że wszystkie samoloty transportowe Airbus A400M, które zostały wyprodukowane i przechodzą obecnie próby w locie powinny pozostać na ziemi, dopóki nie będzie znana przyczyna ubiegłotygodniowej katastrofy (Uziemione A400M, 2015-05-10). Musimy przedsięwziąć środki ostrożności – dodał Pedro Morenés.

Co warte uwagi, we wtorek jeden z przedseryjnych A400M jednak wzbił się w powietrze. Na jego pokładzie przebywał m. in. Fernando Alonso, obecny szef działu samolotów wojskowych Airbus Defence and Space, pełniący obowiązki inżyniera prób w locie. Samolot MSN4 wystartował z Tuluzy o 14:45 czasu lokalnego i wylądował w Sewilli po 1 h 50 min.

Jak podano w oficjalnym komunikacie producenta, był to zwykły lot próbny, który został zaplanowany na długo przed katastrofą. Program prób w locie A400M będzie kontynuowany, chyba że zostanie znaleziony dowód, iż loty transportowców tego typu nie są bezpieczne – czytamy w relacji.

W wyniku katastrofy, która zdarzyła się 9 maja w Sewilli, wojska lotnicze Niemiec, Malezji, Turcji i W. Brytanii wstrzymały do odwołania loty A400M. Francja ma wykonywać je wyłącznie w sytuacjach kryzysowych.

Jak wiadomo, obecnie hiszpański resort obrony prowadzi dochodzenie w sprawie wspomnianej katastrofy, z pomocą producentów samolotu, silników i innych zespołów. Członkom komisji badającej zdarzenie udało się odnaleźć rejestratory parametrów lotu zabudowane w samolocie.

Producent podał, że rozbity A400M (nr ser. MSN23) był trzecim samolotem przeznaczonym dla wojsk lotniczych Turcji. Jego montaż końcowy rozpoczęto w listopadzie 2014. Miał być przekazany użytkownikowi pod koniec czerwca br.

Obecnie próby w locie realizowane są przez 3 przedseryjne A400M Grizzly. Dwa inne samoloty zakończyły służbę. W trakcie programu badawczego wykonały one ponad 2700 lotów, trwających łącznie ponad 7500 h. Z kolei samoloty używane przez wojska lotnicze w/w krajów wylatały ponad 2 tys. h.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.